Начало Избрани Биното разказа какво е заварил в Заубер: Когато дойдох, отборът не само...

Биното разказа какво е заварил в Заубер: Когато дойдох, отборът не само нямаше точки, но и никакви планове и разработки

965
0
Матия Биното
Матия Биното, снимка Заубер

Матия Биното разказа какво е заварил, когато е дошъл в Заубер. 55-годишният специалист е разкри, че екипът е нямал спечелени точки и никакви ясни планове и разработки. Биното добави, че е бил напълно наясно с какво предизвикателство се захваща, идвайки в най-слабия тим на стартовата решетка.

Биното застана начело на Заубер в разгара на лятото. Швейцарско-италианският инженер замени Андреас Зайдл начело на отбора, който ще се трансформира в Ауди през 2026 г. Задачата на Биното е да успее да подготви трансформацията на екипа и да помогне на германския производител да направи силен дебют в световния шампионат

Биното наследи отбор, който се намираше в дълбока криза и който се бе закотвил на последното място на стартовата решетка. Заубер все нямаше спечелени точки и на практика не разполагаше с последователна стратегия за подобрения.

Пристигането на Биното отбеляза повратна точка за Заубер. Той изложи структуриран план за възстановяване на Заубер от нулата и създаване на дългосрочна посока и визия за бъдещ успех.

55-годишният специалист направи оценка на състоянието на Заубер, когато за първи път е пристигнал в екипа.

„Когато дойдох, отборът не само нямаше точки, но и никакви планове и разработки. Именно това ме притесняваше най-много“, сподели Биното. „Всичко беше съсредоточено само върху сезон 2026. Това за мен по някакъв начин беше проблем, защото смятам, че един отбор трябва винаги да се представя силно на пистата.“

Биното подчерта, че да се състезаваш в настоящето е от съществено значение за дългосрочното развитие на който и да е F1 отбор.

„Само чрез борба и състезания на пистата можеш да разбереш колко добре се справяш и дали всичко, което правиш, върви в правилната посока. Трябва да разбираш представянето. Трябва да разбираш слабите и силните страни и трябва също така да ги отстраняваш. Именно това е истинското ноу-хау на един екип“, добави главният технически директор на Заубер.

Биното смята, че Заубер се е намирал в сериозен застой. Заради това първият му приоритет беше да съживи работата и да гарантира, че отборът не само ще гледа към 2026 г., но и ще постигне напредък в краткосрочен план

„Когато се присъединих през август, това беше един отбор, който се намираше в застой. Колко важен беше изминалият сезон? Всичко не се свеждаше само до това да не завършим с нула точки, защото да завършиш няма голяма разлика да завършиш на 10-о място с нула или на 10-о място с четири точки.“

„За  нас беше по-скоро важно да се уверим, че сме определили правилната посока на развитие и за следващия сезон. Сега трябва да се заредим с енергия през зимната пауза.“

„Вече виждам отбор, който е по-убеден в това какво се изисква и какво е необходимо за следващия сезон. Затова се надявам, че ще можем да доразвием настоящия автомобил“, каза още Биното. Той също така посочи областите, в които тимът трябва  най-много да се подобри.

„Мисля, че през последните 10 години Заубер беше отбор, който се опитваше да оцелее, без инвестиции и реални разходи. Те са успели да запазят това, които са имали, но никога не са го развили допълнително.“

Един от най-очевидните недостатъци е в методиките на Заубер е свързан с аеродинамичния тунел и симулатора.

„Добрият тунел не е само наличието на подходящ поток. Това е начинът, по който измерваш данните и характеристиките на аеродинамичните характеристики. Става въпрос за измервания, за сензори и за събиране на данни. Става въпрос за точността на данните. Става въпрос за корелация със състезателната писта“, обясни Биното.

Биното очерта ясна стратегия. Тя включва както модернизиране на съоръженията, така и набиране на още персонал. Според него Заубер трябва да увеличи персонала си с около 350 души, за да може да се конкурира с най-добрите отбори. Това обаче е доста трудна задача предвид специфичните изисквания за такива длъжности

„Това са много хора. Наистина много. Затова смятаме, че броят на хората, които трябва да увеличим, за да сме сравними с топ отборите, е 350“, каза Биното.

Осъзнавайки предизвикателствата, свързани с привличането на опитни специалисти, 55-годишният специалист избира да се фокусира върху младите таланти.

„Ето защо стратегията ни ще бъде да инвестираме основно в много млади таланти, завършили наскоро висше образование. Аз съм напълно убеден, че това е най-добрата инвестиция, която можем да направим за нашето бъдеще. Ангажиментът на Ауди е дългосрочен. Затова съм сигурен, че след няколко години младите специалисти ще ни дадат най-добрата възвращаемост на инвестициите.“

По-рано тази година Биното разкри, че не очаква Ауди да се бори за победи и титли веднага след влизането си в F1. Според него, най-реалистичната прогноза за това е 2030 г.

„Може би само след три години ще можем да постигнем целта си да се борим за победи, а нека кажа и за титли до 2030 г. Това все още е много амбициозно и много предизвикателно. Въпреки това вярвам, че ще отнеме точно толкова време.“ В същото време фокусът на Биното е върху постепенния напредък на Заубер.

„Междувременно каква може да бъде [целта]? Това е подобряване, подобряване във всеки един сезон. Толкова е просто.“

„Трябва да вървиш стъпка по стъпка и да изкачваш планината, за да си в челото. За нас ще бъде важно през следващата година да се справим по-добре от 2024 г., а също и в годината след това“, заключи Матия Биното.