Тайланд не се отказва от намерението да влезе в F1. Страната от Югоизточна Азия се надява да приеме кръг от световния шампионат най-рано през 2027 г. Планът е състезанието да се проведе на улична писта в столицата Банкок.
Тайланд е една от страните, която проявява сериозен интерес към F1 последно време. По-рано тази година бившият министър-председател Срета Тависин се срещна със Стефано Доменикали в Имола. Двамата проведоха разговори относно възможността за провеждане на Гран при на Тайланд.
Тависин стоеше зад идеята Тайланд да приеме кръг от F1. Той посети Гран при на Емилия и проведе разговори Доменикали за домакинство на състезание през 2027 или 2028 г. Идеята е била за състезание на улична писта в района на столицата Банкок. Според Тависин, срещата е била „в съответствие с намерението на тайландското правителство да пренесе състезанията от F1 в Тайланд в близко бъдеще“
През лятото се появи информация, че Тайланд се отказва от идеята за домакинство на старт от F1. Причината за това беше свързана с отстраняването на Тависин заради нарушаването на законите в страната. Това на практика замрази проекта за неопределено време.
Въпреки смяната на властта, управляващата партия Пхеу Тай и настоящият премиер на Тайланд Паетонгтарн Шинаватра обещават да продължат всички проекти и политики, инициирани от Тависин в полза на тайландските граждани. Следователно проектът за домакинство на кръг от F1 остана на дневен ред.
Според местната медия Isara News, миналата седмица правителството е провело дискусия относно мястото за провеждане на старт от F1. Планът е събитието да се провежда на градска писта в Банкок с дължина от поне 5 км и минаваща през парковете “Чатучак”, “Кралица Сирикит” и “Рофтай“.
Правителството на страната обясни, че Чатучак е най-подходящото място, тъй като Гран при Тайланд трябва да бъде градско събитие, за да привлече повече посетители. Планира се изграждане на временни трибуни и различни съоръжения около потенциалното трасе.
Следващата стъпка е проектът да се представи на ФИА, за да се оцени неговата осъществимост и пригодност. Едва тогава в Тайланд могат да започнат работа по потенциално домакинство на старт от F1.
Това не е първият случай, в който Тайланд проявява интерес към F1. Преди малко повече от десетилетие Бърни Екълстоун водеше разговори за старт в Банкок. Той трябваше да се проведе по улиците на Банкок и да бъде изкуствено осветление. Проектът за трасето беше изготвен от Apex Circuit Desighn- компанията, проектирала пистата в Маями. В крайна сметка обаче не се случи нищо.
Тайланд вече има присъствие в моторните спортове. Страната приема кръг от MotoGP от 2018 г. насам, с изключение на сезоните 2020 и 2021. Състезанията се провеждат на пистата Чанг Интернешънъл край Бурирам. Трасето обаче не е подходящо за стартове от F1, заради което властите търсят други опции. Догодина Тайланд ще открие следващата кампания в световния шампионат по мотоциклетизъм, като преди това ще приеме и част от предсезонните тестове
В момента F1 се радва на сериозна популярност в Тайланд заради Александър Албон. 28-годишният пилот се състезава под тайландски флаг, макар и да е роден във Великобритания. Освен това, поне 50 % от компанията Ред Бул е собственост на тайландския бизнесмен Чалерм Йоовидя.
เขาได้รับฟังมาตามนี้ครับ 👉 แหล่งข่าวจากทำเนียบรัฐบาล (อัปเดต) เปิดเผยสำนักข่าวอิศราว่า เมื่อวันที่ 17 ธ.ค. 2567 ว่ามีการประชุมคณะทำงานเกี่ยวกับการใช้พื้นที่สนามแข่งรถยนต์ Formula 1https://t.co/7oT5odqSbq
— F1 Thailand Fanclub (@ThailandF1) December 18, 2024