Уилямс разкри програмата на Франко Колапинто за 2025 г. Отборът от Гроув планира да включи аржентинеца в различни тестове и събития, в които се използват по-стари болиди. Освен това Колапинто ще работи в симулатора и ще бъде на разположение на тима при нужда да заменя Александър Албон или Карлос Сайнц.
Колапинто дебютира за Уилямс в Гран при на Италия, заменяйки Логан Сарджънт. Младият аржентинец направи много силно впечатление, след като финишира 12-ти на Монца. След това той беше осми в Азербайджан и спечели първи точки. Седмица по-късно Колапинто финишира 11-ти в Сингапур и остана на косъм от зоната на точките.
В Остин Колапинто добави още една точка към актива си и отново финишира пред Албон. Но до края на сезона той изпадна в негативна серия и не успя да намери отново място в челната десетка.
Участието на Колапинто в F1 приключи след Гран при на Абу Даби. 21-годишният пилот финишира 19-ти в крайното класиране с актив от 5 точки. Зад него остана бъдещият състезател на Ред Бул Лиам Лоусън, както и Валтери Ботас и Гуаню Жу, които доскоро караха за Заубер.
Колапинто беше свързан с Ред Бул, Алпин и Заубер. Трите екипа проявяваха интерес към него след доброто впечатление, което направи в първите си участия в F1. За съжаление, аржентинецът направи крачка назад в Бразилия и Лас Вегас. Там той претърпя няколко тежки катастрофи, които струваха скъпо на Уилямс. В крайна сметка Колапинто остана без титулярно място за догодина и отново ще изпълнява ролята на тестов и резервен пилот на Уилямс
По-рано този месец Джеймс Ваулс разкри какво ще прави Колапинто през 2025 г. Планът е той да има интензивна тестова програма с по-стари болиди на Уилямс, както и да участва в различни събития на екипа.
„Ще имаме събития с исторически автомобил и тестове с двегодишен автомобил [за Колапинто]“, заяви Воулс. „Той ще направи много изпитания, за да набере по-голяма скорост.“
Ваулс изтъкна опита си с Естебан Окон в Мерцедес. Французинът изкара сезон 2019 настрани и направи редица частни тестове. След това той се завърна на грида с тима на Рено/Алпин, където остана до края на тази година.
„Правил съм това и преди с Естебан, когато той изкара една година настрани. В крайна сметка беше доста ефективно. Днес Окон е на стартовата решетка и все още е силен пилот. Има неща, които можем да направим около Колапинто, за да запазим скоростта и да развием таланта му“, заключи шефът на Уилямс.
Очаква се Колапинто да прекарва и много време в симулатора и да присъства в бокса по време на състезателните уикенди. Аржентинецът ще бъде готов за замести при нужда Албон или Сайнц.
Вижте тази публикация в Instagram.