Франко Колапинто отрече да води разговори за титулярно място във Виза РБ, но според информация от последните дни Ред Бул може би се опитва да го привлече за място в големия тим от Милтън Кийнс като съотборник на Макс Верстапен. За интерес от страна на ръководения от Кристиан Хорнер отбор към аржентинеца, който от Гран при на Италия дойде на мястото на Логан Сарджънт, се говори от няколко седмици. На Аутодромо Ерманос Родригес шефът на Уилямс Джеймс Ваулс бе попитан дали е възможно Колапинто да кара за Виза РБ в F1 догодина.
„Ако водиш чувствителни преговори, то не издаваш нищо на този етап, така че в момента наистина не мога да отговоря“, заяви Ваулс
Това бе възприето като индиректно потвърждения, че Уилямс наистина води преговори с Ред Бул. 21-годишният аржентинец е част от академията на тима от Гроув. Той караше във Формула 1 този сезон и когато реши да смени Сарджънт, Ваулс му даде шанс, който младежът напълно оправдава досега. В пет надпревари той има две класирания в топ 10. В останалите три състезания се класира на ръба на зоната на точките – 12-ти в Италия и Мексико и 11-ти в САЩ.
Последната информация относно Колапинто е на известния журналист Джо Сейуърд. Той написа в колонката си след Гран при на Мексико, че „няма съмнение, че в Ред Бул са решили да го привлекат за 2025 г.“
Уилямс не може да предложи титулярно място на Колапинто до 2027 г., тъй като има договори с Алекс Албон и Карлос Сайнц.
„Трябва да се проведат преговори, но чувам, че от Ред Бул са готови да платят на Уилямс много сериозна сума, за да прекратят всички връзки (с Колапинто). Какво означава сериозна сума? Аз чух за оферта от $20 милиона, но не мога да гарантирам, че е толкова. Но това би било прилична отплата“, написа Сейуърд.
„Що се отнася до това каква роля би получил Колапинто за сезон 2025 в Ред Бул ако бъде сключена сделка, то това е неясно в момента. Но бих заложил малка сума, че ще е в Ред Бул редом с Макс Верстапен, докато Лиам Лоусън ще остане във Виза РБ заедно с Юки Цунода“, допълни той
Всичко това не звучи добре за Серхио Перес, който изживя поредния кошмарен уикенд, при това у дома, в Мексико. В началото на уикенда Кристиан Хорнер бе категоричен, че Перес е пилот на Ред Бул и има договор за догодина. След надпреварата на Аутодромо Ерманос Родригес ръководителят на тима от Милтън Кийнс каза, че „идва един момент, когато трябва да се взимат трудни решения“. Хелмут Марко първоначално заяви, че заради удара с Лоусън болидът на мексиканския пилот е бил с такива щети, че не може да се дават преценки за представянето му. В по-късен коментар той го определи като „неразбираемо“.
„Серхио Перес имаше лош уикенд в Мексико. Знаем, че квалификацията не е силната му страна, но е много разочароващо да отпаднеш в Q1. Фактът, че пилот с неговия опит след това позиционира неправилно болида на стартовата решетка е неразбираем и истински срам. Потеглянето му бе сензационно, но после бе наказан заради излизането от ограниченията. Последва двубой с Лоусън, в който и двамата пилоти действаха твърде прибързано. Лиам дори показа среден пръст на съперника си. По-късно се извини и ние го приехме“, коментира Марко.
81-годишният австрийски съветник на Ред Бул в F1 промени и първоначалната си реакция относно Лоусън. Непосредствено след Гран при на Мексико той заяви, че новозеландецът не може да се състезава така „срещу сестринския тим“. Марко каза, че бил впечатлен от силното представяне на Лоусън в Остин, Тексас и колко стабилно вървял в Мексико.
В лагера на Перес обаче не се тревожат от всичко това, твърди Деймън Хил. Световният шампион за 1996 г. разговарял с мениджъра на мексиканския пилот Джулиан Джакоби
„Те са много уверени, че договорът е железен. Въпросът е какво се случи с Чеко? Защо темпото му е толкова слабо? Не разбирам. Договорите са ясни, но рано или късно идва момент, когато отборът трябва да стори необходимото. Знам колко лошо е подобно положение, тъй като съм го изживял лично. Крайно странно е да не успяваш да намериш нужното представяне, докато си в екип, чийто фокус не е непременно върху това да разреши проблема ти и има други, по-големи задачи. Затова съчувствам на Чеко“, каза Хил.
„Сигурен съм, че (от Ред Бул) биха искали пилот, който да може да подкрепи Макс в битките. Макс пък не би искал състезател, който би могъл да го притисне. Затова е необходимо тези неща да се балансират. Юки вероятно се чуди защо не сложат него на това място. Лиам обаче се появи и бързо показа, че може да се справи. Дори вече си създаде врагове и единият от тях е човекът, когото може да замести“, коментира още Хил.