Мерцедес съжалява за реакцията при инцидента на Макс Верстапен на Силвърстоун през 2021 г. Екипът призна, че е допуснал грешка и не е трябвало да празнува толкова след края на тогавашното състезание, в което победител стана Люис Хамилтън.
Хамилтън и Вертапен водиха оспорвана битка през сезон 2021 в F1. Нидерландецът взе надмощие, след като спечели стартовете във Франция и тези в Австралия. Така той увеличи аванса си във временното класиране спрямо британеца.
Борбата между двамата пилоти продължи и в Гран при на Великобритания. Надпреварата на Силвърстоун беше от изключително значение за това Хамилтън да запише успех и да намали пасива си спрямо Верстапен. Британецът остана втори в спринта, макар да спечели квалификацията. Така той трябваше да потегли зад директния си съперник, който спечели първата спринтова надпревара в историята на F1
Верстапен направи сравнително добро потегляне и запази първото място след старта. Зад него Хамилтън се доближи максимално близо на влизането за завой №1. В следващите няколко завоя двамата бяха много близо един до друг. В крайна сметка се стигна до контакт, който изпрати пилота на Ред Бул в стената. Макар че удара беше със сила 51G, Макс успя да излезе само от своя болид и нямаше сериозни проблеми. Същевременно състезанието беше спряно, а Хамилтън беше разследван от стюардите.
Съвсем очаквано, Кристиан Хорнер отправи сериозни критики към действията на Хамилтън. Шефът на Ред Бул призна, че Верстапен е загубил за малко съзнание и е имал здравословни проблеми след тази ужасна катастрофа.
Хамилтън получи 10-секундно за причиняване на сблъсъка с Верстапен. Въпреки това той успя да стигне до победата в домашната си Гран при и успя спечели ценни точки в борбата за световното първенство.
Въпреки неуспеха британецът спечели състезанието, което доведе до значителни промени в класирането на шампионата при пилотите. Празненствата след състезанието допълнително нагнетиха напрежението и разгневиха още повече лагера на Ред Бул и Верстапен. В същото време нидерландецът беше в медицинския център на трасето.
Размишлявайки върху събитията от това състезание, ръководителят на отдела за комуникации в Мерцедес Брадли Лорд обясни, че тимът е разчитал на информация от член на екипа на Ред Бул относно състоянието на Верстапен. Това неволно е повлияло на реакцията на отбора
„Ако трябва да говорим за нещо, за което съжаляваме, мисля, че се доверихме на думите на член на екипа на Ред Бул. Следователно приехме малко за даденост и не знаехме както точно е състоянието на Макс след катастрофата Силвърстоун през 2021 г.“, обясни Лорд в интервю за PlanetF1.
„Начинът, по който се възприемахме като справящи се с последиците, беше моментът, в който отношенията през този сезон се влошиха доста драматично. Можехме да се справим с това по различен начин, който да отразява в по-голяма степен загрижеността ни за благополучието на Макс в онзи момент. Всичко това можеше да стане независимо от нашето виждане за инцидента и правата и грешките в него.“
Инцидентът на Силвърстоун допълнително влоши отношенията между Верстапен и Хамилтън, както и тези между Ред Бул и Мерцедес. Австрийският отбор поиска ФИА да наложи по-строго наказание на британеца. В крайна сметка обаче протестът беше отхвърлен.
Същевременно Мерцедес реагира доста остро и публикува изявление, в което осъди действията на Ред Бул.
„Надяваме се, че това решение ще отбележи края на съгласувания опит на висшето ръководство на Ред Бул Рейсинг да опетни доброто име и спортната честност на Люис Хамилтън“, заяви тогава отборът от Бракли.
Поглеждайки назад Лорд признава, че реакцията на Мерцедес в начина в крайна сметка се е обърнала срещу екипа.
„Имаше и тази страна на нещата. След това, макар и неволно, влошихме отношенията и отношенията с феновете по доста краен начин. Вероятно това бе повратната точка. Ако можехме да се върнем назад във времето и да го променим, мисля, че щяхме да променим реакциите си и това, което направихме в онзи момент“, заключи ръководителят на отдел „Комуникации“ в Мерцедес.
Spa 📸 pic.twitter.com/Pesnaeeffn
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 8, 2025