Екипът на Ред Бул планира да въведе значително обновено шаси за Гран при на Испания, която ще се проведе в средата на май. Целта с него е да бъде наваксано голяма част от изоставането спрямо водещите отбори от Ферари и Мерцедес.
От началото на сезона „биковете“ изостават с повече от секунда на обиколка в квалификациите и с около и над 0.5 сек на тур в състезателни условия. За първите 3 старта от сезона екипът от Милтън Кийнс има само един подиум на Макс Верстапен от Китай.
В тази връзка главният консултант на тима Хелмут Марко призна, че част от изоставането се дължи на задвижващата система на Рено и проблемите и с надеждността, които доведоха до връщане към варианта на хибридната система MGU-K от 2016 г.
„Имаме два проблема, заяви Марко. – Първо в Рено имат някои проблеми с надеждността, които ги забавиха в развитието. А освен това ние не направихме шасито, което трябваше. Но работим ден и нощ, за да отстраним нашите слабости. Оптимисти сме, че ще направим значителна стъпка напред в Барселона, където ще имаме големи промени по компонентите.“
С очаквания сериозен ъпрейд на двигателя на Рено за Канада, то се предполага, че Ред Бул може да доближи сериозно Ферари и Мерцедес, а на по-бавните писти от средата на сезона дори може да бъде пред тях.
Според пилота на тима Даниел Рикиардо в екипа трябва да работят и по работата с гумите софт, тъй като в Бахрейн той имаше сериозни проблеми с тяхното загряване след периода на колата за сигурност. При рестарта Даниел бе изпреварен бързо от Хамилтън, Райконен и Маса.