Пилоти от MotoGP се оплакаха от екстремните метеорологични условия време на уикенда в Тайланд. Някои от тях като Жоан Мир и Алекс Ринс получиха изгаряния по крайниците в резултат огромната жега по време на неделната Гран при. В същото време Фабио Куартараро вярва, че състезателната дистанция е трябвало да бъде съкратена.
Тайланд беше домакин на първия кръг за сезон 2025 в MotoGP, който се проведе миналата седмица. Преди това страната от Югоизточна Азия прие и вторите предсезонни тестове в кралския клас.
Уикендът в Тайланд се проведе при огромна жега. Температурите на въздуха бяха над 30 градуса във всяка една сесия от петък до неделя. Тази на асфалта пък надхвърляше 50 в някои случаи, което създаваше огромни затруднения за гумите и моторите
Един от пострадалите беше Жоан Мир. Пилотът на Хонда финишира девети в спринта и спечели първа точка. По време на състезанието Мир се движеше в топ 10, водеше битка с Джак Милър и се надяваше да добави още точки към актива си.
Няколко тура преди финала Мир катастрофира на последния завой и отпадна. Първоначално изглеждаше, че инцидентът е бил изцяло по негова вина. По-късно обаче стана ясно, че моторът е бил изключително горещ, заради което той е получил изгаряния и е допуснал грешка.
„Имахме известни проблеми със загряването на мотора“, обясни Мир. „Това е нещо, върху което ще продължим да работим, но истината е, че направихме някои модификации и беше по-лошо от спринта.“
„Опитахме се да направим нещо в последния момент, за да се опитаме да го подобрим. Честно казано, буквално изгарях. [Беше] голямо предизвикателство да остана на мотора. Мисля, че това беше най-лошото нещо, което съм изпитвал върху мотоциклет. Никога не съм изгарял по този начин. Честно казано, това не ми помагаше при катастрофата. Направих грешка и изгарянето не ми помогна да не правя повече грешки“, добави пилотът на Хонда.
Изключително горещите условия в Тайланд затрудниха редица състезатели. Фабио Ди Джанантонио например разкри, че е трябвало доброволно да се оттегли от спринта заради изгаряния по различни части на тялото.
Моторът на Мир не беше засегнат толкова сериозно от жегата. Световният шампион от 2020 г. обаче той получи няколко мехура по тялото си заради топлината, която излизаше от машината.
„Най-силно засегнати бяха краката. Имам няколко мехура. „Не знам [каква] е била температурата [на мотора], но бе много, много горещо. Изгарях. Това се усещаше най-вече в бавните завои. Катастрофирах в завоя, в който изгарях най-много“, добави Жоан Мир.
Друг пострадал от жегата в Тайланд беше Алекс Ринс. Пилотът на Ямаха се е борел от седмата обиколка, след като е получил изгаряния на единия крак
„Със сигурност това беше физическо състезание, в което трябваше да се справя с топлината по тялото“, каза Ринс. „Кракът ми бе унищожен, напълно изгорял. Още на спринта усетих малко [жегата], но от седмата обиколка на състезанието не можах да се справя с нея.
„Пристигнах на задната права с почти изваден крак [от мотора], за да избегна това изгаряне. В крайна сметка метеорологичните условия бяха малко по-добри от съботния ден.“
„Беше малко по-облачно, но и малко по-малко топло от. Но обиколка след обиколка усещахме топлинната на тези 1000-кубикови двигатели. Със сигурност условията в състезанието бяха екстремни, както и тези в спринта. Но като цяло състезанията тук винаги се провеждат или при много жега, или при дъжд“, добави пилотът на Ямаха.
We made a small step forward compared with the sprint, but in this extreme heat conditions and with our current bike I had to ride at 110% each lap. At 4 laps to the end the bike was already unmanageable and we ended up missing the points.#ThaiGP #MotoGP #Yamaha #42ins pic.twitter.com/0bD8CickUh
— Alex Rins (@Rins42) March 2, 2025
Същевременно Фабио Куартараро заяви, че 26 обиколки са били „максимумът“, който състезателите са могли да направят при условията в Гран при на Тайланд. Според пилота на Ямаха е било „по-безопасно“ да се намали дистанцията, дори и да е било „по-лошо за шоуто.“
„Ако трябва да бъда честен, беше наистина на предела. Успях да финиширам, но при тези мотори и тази жега целият ми ляв крак гореше. Мисля, че беше малко екстремно, защото никога не се случва да има толкова горещо състезание“, каза Куартараро.
„Мисля, че няколко обиколки по-малко щяха да са по-лоши за представянето. Това явно беше максимумът, който можехме да направим. По принцип не ходя по време на срещите на комисиите за сигурност в петък, но понякога се налага. За мен беше по-безопасно да направя състезанието малко по-кратко, а и за всички беше малко по-безопасно“, добави пилотът на Ямаха.
Други пилоти също получиха изгаряния заради високите температури на въздуха и моторите. Сред тях бяха и Йохан Зарко (LCR Хонда) и Брад Байндър с КТМ. Прегряването беше и причината Раул Фернандес (Тракхаус Априлия) да се оттегли от състезанието.
@FrankyMorbido12 or @37_pedroacosta for Best Overtake? Vote now!#ThaiGP
pic.twitter.com/BAjf1xQ71J
— MotoGP™
(@MotoGP) March 3, 2025