Камуи Кобаяши със Заубер бе най-бърз в първата тренировка за неделната Гран при на Белгия, с която се възобновява шампионатът във Формула 1 след паузата от 5 седмици. Второ време на напълно наводнената писта Спа-Франкоршамп записа пилотът на Уилямс Пастор Малдонадо, а зад тях се наредиха момчетата на Торо Росо Даниел Рикиардо и Жак-Ерик Верн.
Пистата бе потопена във вода от самото началото. Под изсипващия се дъжд асфалтът бе с температура едва 13 градуса, а тази на въздуха бе само 12.
В боксовете почти всички бяха монтирали върху колите множество нови елементи.
В Макларън например бяха готови с новите специфични барджбордове, които обграждат кутиите за радиаторите и формират по нов начин целия поток около тях и назад към основата на задното крило. Около кокпита бяха монтирани и нови хоризонтални крилца като при Ферари, вместо вертикалните над кутиите които имаше в предишните състезания.
Дженсън Бътън и Люис Хамилтън обаче бяха много пестеливи в излизанията си и видимо много внимателни.
Във Ферари Фелипе Маса бе с по-старите варианти на задно и предно крила. Фернандо Алонсо бе с част от новия пакет, с по-ниско притискане. Той обаче дълго стоя в бокса само с един опознавателен тур и излезе в самия край за малко с новото задно крило. Вариантът на ново предно крило, без горни елементи, бе в бокса му.
Уилямс също пробваха задно крило с извивка за по-ниско притискане в колите и на Малдонадо, и на Валтери Ботас, който отново замени Бруно Сена.
Пилотите, които спорадично излизаха на пистата в първата част на тренировката, бяха неизменно с гуми за екстремно мокър асфалт. Кобаяши пръв направи пълен тур за над 2:17 минути!
Педро де ла Роса каза по радиото, че има толкова вода, че не може да се направи никаква резонна обиколка.
Михаел Шумахер излезе на пистата с нов, специален шлем по случай своята Гран при №300, която чества този уикенд. Той бе видимо по-активен от другите в челото, но едва удържа колата си в края на Червената вода, заради ужасния аквапланинг.
В първите 30 минути част пилотите правиха практически само опознавателни обиколки и както обясни Марк Уебър, със съвсем базови настройки. Картината бе подобна като тази на Хокенхайм или Силвърстоун. Предвид прогнозите за дъжд и днес след обяд, австралиецът сподели, че очаква много натоварена събота сутрин.
Кими Райконен бе отново с новата система на Лотус за подобряване обтичането на задното крило, която накратко се описва като двоен DRS, но всъщност не работи само при отваряне на крилото. Колата му бе обаче и с напълно ново предно крило, промени в носа и корпуса.
За дълго след първите пробни турове пистата остана пуста, предвид прогнозите за сухо време утре и в неделя.
Малко след като тренировката бе преполовена, Рикиардо излезе на пистата с намерението да направи серия от цели 7 обиколки с гуми за екстремно мокро. Дъждът малко намаля. Съотборникът му го последва, както и част от останалите пилоти. Рикиардо подобри времето на Кобаяши с 3 сек, но бе все така далеч над 2 минути.
Час след началото тренировката някак потръгна и Себастиан Фетел бе извикан в бокса за промяна на предното крило.
Кобаяши отново оглави класирането за кратко преди Рикиардо да стигне до 2:12.004 мин в своята серия. Резултатът му веднага бе подобрен обаче от Малдонадо, който слезе до 2:11.941 мин.
Ред Бул използваха лошото време и направиха проби на спирания в бокса, за да изпитат нови елементи в работата при питовете.
Чак в последните 20 минути на пистата излезе Дженсън Бътън, който както и доста от останалите пилоти не можа да спре добре на Ле Комб във високата част на пистата.
Кобаяши, който бе един от най-активните пилоти, записа ново най-добро време за пореден път – 2:11.389 мин. Това остана и най-добрият резултат за тренировката. В последните минути Марк Уебър пробва поведението на колата си с гуми интермедия, но с тях бе на почти 2 сек зад японеца.
Маса пък получи повреда, най-вероятно в двигателя и не можа да завърши чисто тренировката си.