Начало Избрани Норис на полпозишън, Макларън окупира първа редица в Австралия

Норис на полпозишън, Макларън окупира първа редица в Австралия

Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Макларън

Ландо Норис спечели първата позиция за Гран при на Австралия. До него на първа редица на пистата Албърт парк ще се нареди съотборникът му в Макларън Оскар Пиастри. Трети е Макс Верстапен (Ред Бул).

32 градуса бе температурата на въздуха, 38 градуса на пистата в началото на първата квалификация за сезон 2025 във Формула 1. Оливър Беърман се обади по радиото почти веднага след излизането на пистата, че има проблем със скоростната кутия. Пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели бяха с гуми медиум, всички останали – със софт.

След първите серии начело бе Ландо Норис с 1:16.003 мин. Съотборникът му Оскар Пиастри бе на 0,154 сек от него

Следваха Шарл Льоклер, Фернандо Алонсо, Люис Хамилтън. Шести бе Пиер Гасли пред Нико Хюлкенберг, Ланс Строл, Алекс Албон. Макс Верстапен се вклини между двата Макларън-а – на 0,015 сек от Норис. В зоната на изпадащите бяха Естебан Окон, Карло Сайнц, пилотите на Рейсинг Булс – още без времена и Беърман.

В следващите бързи обиколки Ръсел излезе четвърти (+0,292 сек). Верстапен се оплака от системата за напитката в болида си. Льоклер бе трети – на 0,026 сек от Норис. Алонсо направи два най-добри сектора, но накрая остана на 0,285 сек от първото време. В този момент под чертата бяха Хюлкенберг, Лиам Лоусън (след грешка и излитане от трасето), Окон, Антонели и Беърман.

Лоусън и в следващия си бърз тур допусна грешка и изхвърча в тревата, след което се прибра в пита и приключи Q1. Ръсел бе излязъл втори – на 0,059 сек от Норис. Габриел Бортолето върна Антонели под чертата. Заедно с пилота на Мерцедес от Q1 отпаднаха още Хюлкенберг, Лоусън и Окон, а Беърман изобщо не се появи на трасето след проблема със скоростната му кутия.

Лоусън каза, че „нямал гуми“ при последния си бърз опит. От Мерцедес пък посочиха, че Антонели имал повреди по пода заради по-ранно минаване през бордюр.

В Q2 вече нямаше експерименти с гумите и всички бяха със софт. След първите бързи серии Пиастри оглави подреждането с 1:15.468 мин. Норис бе на 0,088 сек от съекипника си

Трети бе Верстапен (+0,220) пред Ръсел, Льоклер, Албон, Хамилтън, , Сайнц, Строл.

Льоклер и Хамилтън записаха пето и шесто време. Хаджар бе поредният пилот, който искаше екипът му да провери пода след тежко преминаване на бордюри. В зоната на изпадащите бяха французинът от Рейсинг Булс, Строл, Бортолето, Алонсо и Дуън.

В края на Q2 Хамилтън предизвика жълти знамена, завъртайки се на пистата. Дуън връхлетя съекипника си Пиер Гасли в края на финалния си бърз опит. След финала на втория квалификационен сегмент битката не продължиха Хаджар, Алонсо, Строл, Дуън и Бортолето.

„Изглежда доста мрачно“, каза по радиото Гасли в началото на Q3. Температурата на пистата бе 41 градуса, на въздуха – 30 градуса

Първото време бе на Пиастри – 1:16.147 мин с грешка и стъпване извън трасето. Льоклер бе с 0,392 сек по-бърз. Ръсел на свой ред излезе пръв (1:15.695). Постижението на англичанина бе подобрено от Верстапен (1:15.671). Времето на Норис бе анулирано заради неспазване лимитите на пистата на четвърти завой. Редът бе Верстапен, Ръсел, Льоклер, Пиастри, Албон, Цунода, Хамилтън, Гасли, Сайнц и Норис – без време.

Пиастри излезе пръв, веднага след това Норис го изпревари. Верстапен с най-добър втори сектор даде трето време. Ръсел бе четвърти пред Цунода, Албон, Льоклер и Хамилтън. Топ 10 допълниха Гасли и Сайнц.