ФИА ще издаде нова техническа директива тази седмица преди Гран при на Китай, която ще се отнася за задните крила. Международната автомобилна федерация реши да проследи с камери поведението им по време на тренировките в Австралия заради съмнения от зимните тестове, че има отбори, които още използват системите, наричани мини DRS. Вследствие на наблюдението ще се промени статичният тест, на който се подлагат крилата.
„След анализиране на записите, показващи деформацията на задните крила в комбинация с измерванията при статичните тестове, направени от ФИА в Мелбърн, федерацията заключи, че има достатъчно основание за въвеждането на по-строги тестове за горната част на задното крило, които ще важат от предстоящата Гран при на Китай“, се казва в изявление на ФИА
„Въведената за сезон 2025 точка 3.15.17 гласи, че 75 вертикално натоварване ще се прилагат в двата края на основната равнина на задното крило. Разстоянието между основната равнина и страницата (известно и като слот разстояние) не може да е повече от 2 мм. От Гран при на Китай това разстояние се намалява на 0,5 мм. Заради краткото предизвестие за Шанхай ще има толеранс от 0,25 мм. Отборите бяха уведомени за промяната рано в понеделник, 17 март. Всички тествани в Мелбърн автомобили отговаряха на изискванията, така че всички болиди бяха легални“, се допълва в съобщението.
Разправиите относно крилата датират още от миналия сезон. Най-противоречивото решение на ФИА досега бе това, че въведе промени за предните крила, но чак от Гран при на Испания тази година. Дотогава ще се е провел 1/3 от шампионата.
„С изключение на най-малките отбори всички останали вече са развили и използват крила, които се огъват. Да се откажеш от тях по средата на сезона е лудост“, заяви Хелмут Марко малко преди Гран при на Австралия.
„ФИА трябва да разбере най-накрая, че правилата трябва да са така формулирани, че да няма сиви зони. Почти невъзможно е да се установи до каква степен се огъват определени аеродинамични компоненти. Отборите имат много повече хора от федерацията. Бедният Николас Томбазис е изправен срещу цяла армия от инженери, които постоянно измислят някакви хитри решения. За да се защити, ФИА трябва да направи правила с еднозначни тълкувания. А това, което не може да бъде проверено, да го забранят“, каза още Марко.
View this post on Instagram