Начало Избрани Мерцедес няма да започне да работи рано по проект ’26 заради аванса...

Мерцедес няма да започне да работи рано по проект ’26 заради аванса на Макларън, заяви Волф

Тото Волф, Валтери Ботас, Мерцедес F1
Тото Волф и Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Мерцедес няма да променя плановете си за този и за следващия сезон заради предимството на Макларън в началото на състезателната 2025 г., тоест да започне да работи рано за догодина заради аванса на съперниците, заяви Тото Волф. Шефът на екипа от Бракли отбеляза неколкократно по време на уикенда за Гран при на Австралия, че в Макларън няма такова износване на гумите, каквото се наблюдава при F1 W16. Ръководителят на осемкратните световни шампиони бе доволен от резултата на тима си и го определи като „солиден резултат“. Джордж Ръсел се качи на подиума. Андреа Кими Антонели бе четвърти, след като тимът успешно оспори наказанието му от края на надпреварата.

Ръсел каза в Австралия, че авансът на Макларън е толкова голям, че те може направо да спират развитието и да се захващат с колата за 2026 г. Волф бе попитан дали предимството на съперниците от Уокинг може да е причина Мерцедес да приоритизира проекта за догодина от по-рано.

„Разликата (с Макларън) е голяма. Забележителна. Ние имахме подобни години, в които просто ти се иска да изчезнеш в далечината. Но никога не трябва да се отказваме. Това е само първият състезателен уикенд. Позициите ни бяха спечелени със скорост. Затова никога не трябва да сваляш крака си от газта. Трябва да анализираме какво можем да направим, за да се справяме по-добре с гумите. Не ни липсват 20 точки аеропритискане или нещо подобно. Не е нещо подобно. Буквално е по механиката. Въпросът е какво можем да сторим, за да ги задържим в работния прозорец?“, коментира Волф.

„Така че ситуацията от първия състезателен уикенд не променя нищо по отношение на това как ще подхождаме тази година към проекта за настоящия сезон и този за 2026-та. Трябва да запазим спокойствие и да продължим по пътя си“, продължи шефът на Мерцедес в F1

„В нормални условия само щеше да ни се иска да се борим с Макларън-ите и [Макс] Верстапен. Не успяваме да задържим гумите си в прозореца. Те се справят по-добре и съответно са по-бързи. При нас гумите се съсипват, просто защото прегряват. Иска ми се да сме по-близо до тях, но това е реалността. Разглеждайки нещата от перспективата на „чашата е наполовина празна“, трябва да кажа, че темпото на Макларън е просто много силно“, допълни ръководителят на Мерцедес Моторспорт.

Волф каза също така, че управляемостта на колата е добра и че F1 W16 е добра основа, върху която Мерцедес да надгражда представянето си през сезон 2025.