Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюи не искал Цунода в Ред Бул, твърди Марко

Нюи не искал Цунода в Ред Бул, твърди Марко

Юки Цунода
Юки Цунода; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ейдриан Нюи бил причината Юки Цунода да не получи по-рано шанс да кара за Ред Бул, твърди Хелмут Марко. Съветникът на тима от Милтън Кийнс направи изявлението в интервю за австрийския вестник „Клайнецайтунг“. На Цунода тази седмица му предстои първи състезателен уикенд като пилот на Ред Бул и съотборник на Макс Верстапен. Той отиде в големия тим, откъдето освободиха Лиам Лоусън след само две състезания на новозеландския пилот.

„Дълго време Юки имаше имиджа на пилот с непостоянно представяне, който допуска глупави грешки. Това се случи миналата година в Мексико, когато навлизахме в решителната за нас фаза. С Лоусън беше обратното – той дойде и веднага се представи на ниво, без значение какво бе напрежението. В ретроспекция решението (за привличането на новозеландеца в Ред Бул) бе грешка“, посочи Марко.

„Като цяло обаче корените на проблема могат да се проследят до един конкретен инцидент. Тогава Цунода удари Пиер Гасли, отломка раздра пода на болида на Верстапен и му коства състезанието. Ейдриан Нюи побесня. От онзи момент нататък Юки бе като червен флаг за него. Но сега Нюи го няма, а Юки работи упорито върху себе си“, заяви още Марко

Австриецът не спомена конкретно за кой инцидент става дума. Предполага се, че говори за Гран при на Великобритания през 2022 г. В състезанието на пистата Силвърстоун нидерландският пилот загуби скорост и завърши седми. След състезанието бе потвърдено, че причината е отломка от инцидент между Гасли и Цунода, които се закачиха и завъртяха.

Представянето на Цунода този уикенд в домашната му Гран при на Япония се очаква с особено голям интерес. От началото на сезон 2025 се обсъжда постоянно колко сложен за управление болид е Ред Бул RB21. Бившият пилот на тима от Милтън Кийнс Марк Уебър сравни по време на подкаста Formula for Success ситуацията с тази на Марк Маркес и Хонда в MotoGP.

„Положението е същото, както когато Марк Маркес напусна Хонда. Той си бе изградил начин да кара моторите им през годините. А ако се чувстваш некомфортно на мотор, може да се осакатиш. Ако Лиам Лоусън кара еквивалента на онази Хонда, вероятно щеше да е контузен, защото не може да намери скорост. И когато Маркес си тръгна, никой не можеше да кара мотоциклета“, обясни австралиецът.

„Никой не знае колко още Макс ще е в Ред Бул. Може да остане три, четири години. Отборът обаче трябва да направи автомобила използваем не само за един човек на планетата.“

„Макс буквално „носи“ колата сам. По принцип би трябвало вторият пилот да има по-добри от неговите преминавания поне в някои завои, но там няма такова нещо. Макс единствен успява да извлече време от този автомобил“, каза още Уебър.