Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 2025 Гран при на Япония – налични гуми, възможни стратегии и коментари...

2025 Гран при на Япония – налични гуми, възможни стратегии и коментари по време на състезанието

Гран при на Япония 2025
снимка, Пирели

Гран при на Япония е кръг №3 за сезон 2025 в световния шампионат на F1. Състезанието се провеждан на пистата Сузука с дължина 5.807 км и разположена в префектура Мие.

Това е вторият случай, в който Гран при на Япония се провежда в началото на сезона. Надпреварата на Сузука беше преместена с няколко месеца по-напред заради амбициите на F1 да намали въглеродния си отпечатък. Световният шампионат също така искаше да избегне тайфуните, които преминават през страната в началото на есента.

Макс Верстапен (Ред Бул) ще потегли от полпозишън в Гран при на Япония. Нидерландецът спечели всички квалификации на Сузука от 2022 г. насам и се надява да продължи и победата си серия. До него на първа редица застава Ландо Норис с Макларън, който е един от фаворитите за победата

На втора стартова редица застават Оскар Пиастри (Макларън) и Шарл Льоклер с Ферари. Зад тях на пето и шесто място се нареждат пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Андреа Кими Антонели. На четвърта редица са Исак Хаджар (Рейсинг Булс) и Люис Хамилтън с Ферари. Топ 10 допълниха Александър Албон (Уилямс) и Оливър Беърман с Хаас. Юки Цунода (Ред Бул) ще потегли 14-ти, а пред него е Лиам Лоусън (Рейсинг Булс). Карлос Сайнц беше наказан след вчерашната квалификация. Състезателят на Уилямс даде 12-то време, но беше преместен с три места назад заради блокиране на Хамилтън в Q2.

Според Пирели, състезанието на Сузука може да се затвори с две спирания, стига да се проведе изцяло на суха писта. Първата опция e потегляне с медиум за 19-25 обиколки, след което се преминава на хард.

Вторият вариант с едно спиране е стартиране с меки гуми за 10-16 обиколки. После има спиране в бокса и надпреварата в Япония се завършва с най-твърдите гуми на Пирели. Третата опция е с две спирания с бокса. При нея се потегля с медиум за 10-16 тура, след което се слага хард до обиколка 34-40, а накрая отново се преминава на медиум. Последният вариант е старт с медиум за 13-19 обиколки, след което се слага хард до обиколка 34-40 и накрая отново медиум. Разбира се, промяна в метеорологичните условия или поява на кола за сигурност може да разбърка стратегиите и да направи Гран при на Япония по-интересна.