Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен с четвърта поредна победа в Япония, Норис и Пиастри допълниха подиума

Верстапен с четвърта поредна победа в Япония, Норис и Пиастри допълниха подиума

Макс Верстапен, Ландо Норис и Оскар Пиастри
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели състезанието в Япония. Пилотът на Ред Бул потегли от полпозишън и се справи безупречно в 53-те обиколки от надпреварата. Така Верстапен записа четвърта поредна победа на Сузука и първа за сезон 2025. Веднага зад него финишираха състезателите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри.

Времето преди старта на Гран при на Япония беше хладно и сухо. Температурата на въздуха беше 14 градуса, а тази на асфалта- 21. Пистата беше напълно суха, което позволи на пилотите да потеглят със сликове. Вероятността за валежи по време на надпревара беше 20 %.

По-голямата част от пилотите избраха да стартират със средно твърдите гуми на Пирели. Хамилтън беше единственият пилот в топ 10, който заложи на твърди гуми. С твърди гуми са още Окон и Бортолето, докато Дуън и Строл избраха да започнат Гран при на Япония с най-меките гуми на Пирели.

Верстапен потегли отлично и защити първото място след старта на Гран при на Япония. Втори беше Норис, следван от Пиастри, Льоклер, Ръсел, Антонели, Хаджар, Хамилтън, Албон и Беърман. Стартът мина чисто и без никакви инциденти. Цунода се справи с Лоусън в края на първата обиколка и спечели една позиция

Верстапен запази водачеството след първите три тура от Гран при на Япония. Пилотът на Ред Бул направи най-добрата обиколка и опита да се откъсне от Норис. Третото място се държеше от Пиастри. Зад австралиеца Льоклер и Ръсел се движеха един зад друг. Нямаше промяна на останалите места до топ 10. Антонели допусна грешка на спирането за шикана и мина напряко. Италианецът обаче не беше наказан, тъй като не спечели предимство или позиция.

Нямаше промени в класирането след още 4-5 обиколки. Верстапен продължаваше да води колоната пред Норис и Пиастри. Тримата бяха събрани в рамките на три секунди. Льоклер продължаваше да се движи четвърти, следван от Ръсел, Антонели и Хамилтън, който се справи с Хаджар. В топ 10 влизаха още Албон и Беърман. По-назад Сайнц се справи с Хюлкенберг. Норис получи информация за евентуални валежи около 20-тия тур от Гран при на Япония.

Строл направи първото спиране в бокса за тази надпревара в обиколка №10. Канадецът се върна на пистата с твърди гуми. В челото Верстапен продължаваше да води с аванс от близо 2 сек. пред Норис. Британецът записа най-добрата обиколка и отговори на Пиастри, който се доближи до него. Льоклер продължаваше да се движи пред минимална преднина спрямо Ръсел. Албон пък се оплака от превключването на предавките.

Верстапен остана начело 20 тура след старта на Гран при на Япония. Норис обсъди възможността за спиране в бокса, но остана на пистата. Ръсел влезе в бокса в опит да прескочи Льоклер. В следващата обиколка Пиастри също направи питстоп и се върна на трасето с твърди гуми. Верстапен и Норис продължаваха да стоят на пистата.  Двамата спряха в бокса в началото на обиколка №23. Нидерландецът запази първото място, докато Норис излезе извън очертанията на трасето и мина през тревата. Британецът се оплака от избутване, макар да нямаше такова. Льоклер също направи питстоп и се върна пред Ръсел. Междувременно Антонели водеше пред Хамилтън и Хаджар

Антонели продължи да води 25 тура след старта на Гран при на Япония. Италианецът все още не беше спрял в бокса, подобно на втория Хамилтън. Верстапен се движеше трети, следван от Норис и Пиастри. В топ 10 влизаха още Льоклер, Ръсел, Лоусън и Сайнц. Албон спореше със свой рейс инженер по радиото и беше изненадан от стратегията на отбора на Уилямс. Стюардите разследваха случилото се между Верстапен и Норис, но не наложиха наказание. Сайнц допусна грешка и мина напряко през шикана.

Антонели остана начело след първите 30 обиколки от Гран при на Япония. Хамилтън се движеше втори, преди да допусне грешка на последния шикан, след което се отправи в бокса. Така Верстапен зае второто място, следван от Норис и Пиастри. Антонели направи питстоп в началото на обиколка №32 и се върна пред Хамилтън. Междувременно Верстапен си върна водачеството и записа най-бързия тур.

Верстапен продължи да води колоната 35 тура след началото на Гран при на Япония. Веднага зад него се намираха Норис и Пиастри. Льоклер се движеше на самотно четвърто място, следван от Ръсел, Антонели, Хамилтън, Хаджар, Албон и Беърман. Сайнц записа най-бързата обиколка в състезанието. Испанецът се движеше в дъното на колоната с меки гуми и изпревари Лиам Лоусън.

10 тура преди финала нямаше промяна в челото. Верстапен продължаваше да води с аванс от около секунда и половина спрямо Норис. Плътно зад британеца се намираше Пиастри. Австралиецът имаше видимо по-добро темпо и каза по радиото, че може да се бори с нидерландеца. Следващите позиции бяха заети от Льоклер, Ръсел, Антонели, Хамилтън, Хаджар, Албон и Беърман

Нямаше промени в челото след започване на 50-тата обиколка в Япония. Верстапен продължаваше да контролира събитията пред Норис и Пиастри, които бяха разделени от около половин секунда. Нямаше промени на местата до топ 10. В дъното на колоната Сайнц изпревари Хюлкенберг и спечели още една позиция. Антонели записа най-бързата обиколка с твърдите гуми на Пирели.

Верстапен в крайна сметка удържа първото място в Гран при на Япония. Нидерландецът записа първа победа за сезона и четвърта поредна на тази писта. Плътно зад него финишираха Норис и Пиастри, които не застрашиха Верстапен в нито един момент от състезанието на Сузука.

Четвърти финишира Льоклер, следван от Ръсел, Антонели и Хамилтън. Място в зоната на точките намериха още Хаджар, Албон и Беърман. Цунода завърши първото си състезание с Ред Бул на 12-то място.