След два поредни подиума (в Бахрейн и Испания) Кими Райконен споделя очакванията си за една от най-популярните надпревари във Формула 1 въобще – Гран при на Монако.
– В Барселона спечели втория си пореден подиум. Как обобщаваш уикенда там от своя гледна точка?
– Честно казано, бях малко разочарован. Очаквах да сме по-силни в състезанието, особено в началото. Темпото бе страхотно в последната серия обиколки, но тогава вече бе твърде късно. Не бяхме достатъчно бързи и съответно не можахме да се борим за победата. Чак преди финала демонстрирахме скорост на ниво.
– В края буквално летеше – имаше ли нещо, което можеш да направиш, за да настигнеш Фернандо Алонсо?
– Стратегията ни бе да сме бързи в края на състезанието и точно така се получи. В подобна ситуация винаги ти се иска надпреварата да е малко по-дълга, но ако пък ситуацията бе такава, то останалите екипи щяха да са с различни стратегии. Натисках колкото мога здраво и да наваксам почти 20 секунди бе чудесно постижение, но на финала го имаше това известно разочарование. Само още няколко тура и вероятно щях да водя битка за първото място. Това обаче е автомобилният спорт и поне спечелихме добри точки. Вървим в правилната посока.
– Вече беше втори и трети – чувстваш ли, че победата е зад ъгъла?
– Да съм на подиума два пъти е прекрасно. За съжаление не винаги се стига до там. При добър шанс трябва да се качваш на почетната стълбичка, защото не всеки път имаш шанс да се бориш за такива позиции. Надявам се ние да продължаваме в същия дух, защото в даден момент всичко ще се напасне и ще стигнем и до победа. Досега направихме няколко много добри стъпки напред и колата е силна навсякъде.
– Как виждаш изгледите за Монако?
– Монако е малко по-различно и е трудно да се каже какво ще се случи там. Отборът свърши прекрасна работа до момента, но има още какво да подобряваме. Досега всичко върви чудесно и съм доволен. Е, не сме на 100% удовлетворени, тъй като все още нямаме победа, но това е нещо нормално.
– Как определяш състезанието в Монако?
– Ненужно е отделните надпревари да се слагат в различни категории, защото за мен всичките са важни. Точно този старт обаче е специален – няма друго състезание като това в Монако. Ако нещата там вървят добре, чувството е неповторимо. Да се надбягваш по улиците на Монте Карло определено е крайно различно спрямо където и да било другаде. Това предизвикателство е очаквано от всички с нетърпение. Но е много трудно, почти невъзможно да изкараш напълно чист уикенд там.
– Спечели в Монако през 2005 г. – как се почувства тогава?
– Само веднъж досега напаснах всичко, затова и усещането бе толкова страхотно. Победата ми там е една от най-важните в кариерата ми. Затова да спечеля отново би било така специално.
– Какво е предизвикателството в управлението там?
– Пистата е невероятно тясна и спъната. Трябва да си нащрек през цялото време, да си фокусиран във всеки един метър, за да направиш бърз тур. Да направиш добра обиколка в Монако също те кара да се чувстваш прекрасно. Изпреварванията са почти невъзможни, така че за да се насладиш на надпреварата, трябва да си в челото на колоната.
– А атмосферата?
– Винаги много специална. Самото място е интересно за посещение, има доста фенове, провежда се сериозно количество партита – или поне така са ми казвали. Напълно различно е спрямо всеки един друг старт.
– Какъв е подходът ти към уикенда?
– Трябва да се фокусирам върху квалификацията. Състезанието е трудно и затова е толкова важно. През 2009 г. се оказах зад Рубенс [Барикело] – тогава имахме KERS, а не можах да го задмина. Трябва да видим как ще се представят и гумите, но най-важното нещо е квалификацията. Трудно е да се предположи как ще върви колата, тъй като не можем да симулираме характеристиките изцяло. Може да се каже, че Е20 бе бърз навсякъде досега – да се надяваме, че ще е същото и в Монако.