От есента на 2012 г. моделите MINI John Cooper Works ще се предлагат с модернизирани двигатели, иновации при задвижването, опция за монтиране на автоматична трансмисия и серийно задвижване на всички колела при Countryman John Cooper Works.
Името Джон Купър от десетилетия е синоним на успешната връзка на британските компактни автомобили с моторните спортове. Още през 60-те години на миналия век легендарният конструктор на състезателни автомобили поема инициативата да осигури допълнителна порция радост от шофирането във всекидневието. Още по онова време спортните варианти на Mini са носели неговото име. Днес интегрираният под покрива на марката суб-бранд John Cooper Works е олицетворение на усещанията от моторните спортове и ненадмината динамика. Шестте топ-модификации в моделната програма, както и допълнителното оборудване и аксесоари, гарантират допълнителна пъргавина и особено спортно излъчване на всяко MINI и още по-интензивно подчертават състезателните гени на марката.
Всеобхватно модернизираните Twin-Scroll турбомотори в новите модели впечатляват с още по-спонтанни реакции и значително намален разход на гориво и вредни емисии, при идентични стойности на мощността и въртящия момент.
Моделът с пет врати MINI John Cooper Works Countryman се задвижва от най-мощния вариант на 1,6-литровия двигател. Комбинацията от 218 к.с. и двойното задвижване създава ново измерение за ненадмината динамика, не само на пътя, но и извън него. Максималният въртящ момент от 280 Нм е на разположение между 1900 и 5600 об/мин. Ускорението до 100 км/ч става з 7,0 сек. (както със серийната 6-степенна механична скоростна кутия, така и с опционалната 6-степенна автоматична трансмисия). Максималната скорост е 225 км/ч (авт. тр. – 223 км/ч). Средният разход на гориво не надхвърля 7,4 л/ 100 км (авт. тр. – 7,9 л.), а емисиите на СО2 – 172 гр/км. (184 гр/км.
Модернизираният агрегат, базиран на този на версията Cooper S, се предлага и при моделите с предно задвижване. Той също е оборудван с турбокомпресор, работещ на принципа Twin-Scroll, директно впръскване на бензина и променливо бездроселово управление на клапаните. Тази система оптимизира реакциите на двигателя, коефициента му полезно действие, като спонтанността при натискане на педала на газта е комбинирана с по-нисък разход на гориво.
Най-важните детайли в алуминиевия мотор идват директно от моторния спорт – подсилени бутала, цилиндрова глави с повишена здравина и олекотен колянов вал. Пълните с натрий изпускателни клапани допринасят за по-доброто охлаждане на турбодвигателя, оборудван с разпределителен вал с безстепенна промяна на фазите и турбокомпресор, постигащ по-голямо налягане в сравнение този в Cooper S. Специфичната изпускателна система се разпознава по двойните ауспухови тръби от полирана неръждаема стомана.
Мощността на мотора достига 211 к.с. при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент от 260 Нм и е на разположение между 1850 и 5600 об/мин. В режим Overboost тягата се повишава кратковременно до 280 Нм (2000-5 200 об/мин).
Към вгражданата стандартно 6-степенна механична скоростна кутия, съобразена с характеристиките на агрегата, вече за всички модели John Cooper Works се предлага опционално и 6-степенна автоматична трансмисия с функция Steptronic. Тя позволява ръчна смяна на предавките както от селектора на трансмисията, така и от планки на волана.
В гамата на моделите John Cooper Works са въведени и различни функции и технологии, осигуряващи намален разход на гориво и ниски вредни емисии. В пакета влизат регенерация на кинетичната енергия при спиране, зареждаща акумулатора, Auto Start Stop и индикатор, подсказващ оптималната смяна на предавките. За по-нисък разход на гориво допринася и електромеханичния сервоусилвател на волана, чиито електромотор работи само при необходимост.
Като цяло динамичните характеристики са запазени, като в същото време средният разход на гориво (с до 0,5 л/ 100 км) и вредните емисии са намалени.