Макларън бе единственият отбор през миналата седмица, който се отказа от своите титулярни пилоти на тестовете в Тоскана. Нито Люис Хамилтън, нито Дженсън Бътън караха на пистата Муджело. Вместо тях мястото в кокпита заемаха последователно Оливър Търви и Гари Пафет.
В екипа обаче са убедени, че подобен начин на действие е бил напълно оправдан.
„Всеки тест е много важен“, обясни Хамилтън в Барселона. „Аз действително не присъствах на изпитанията, но екипът е събрал добро количество данни, които ще позволят да разберем, защо в последното състезание имахме проблеми.“
Освен това, според Хамилтън, Пафет и Търви ще могат да пренесат своите впечатления и директно върху симулатора.
„Когато седна следващата седмица в симулатора, няма да е необходимо да се занимаваме с различните смеси гуми, защото вече ще имаме достатъчно данни.“
След четири различни победителя в първите четири състезания, Хамилтън се надява, че в неделя той ще е петия.
„В квалификацията сме бързи, това е видно. Сега става дума за това, да успеем да пренесем доброто представяне и в състезанието. Надявам се да ни се отдаде, да запазим темпото си и да успея да спечеля своята първа победа за сезона.“
В тази връзка Хамилтън възлага надежди на новия нос на МР4-27, който трябва да донесе значително предимство.
„Плюсът на по-високия нос е, че под колата влиза по-голям и по-чист поток въздух. Това влияе и на задната част на колата, като предизвиква повече притискане.“
Хамилтън не желае да критикува нестандартния избор на гуми от страна на Пирели за състезанието в Испания (хард и софт).
„Този избор няма да промени особено тактиката. Има може би по-голяма разлика между гумите, що се отнася до времената на обиколка. Може би тя ще е в рамките на 1 секунда, вместо на досегашните 0,5-0,6 сек. Но това не е толкова важно.“