Дженсън Бътън не демонстрира днес темпо, близко до това на съотборника му в Макларън Люис Хамилтън в битката за разпределение местата на стартовата решетка за Гран при на Китай. Той бе втори сутринта (веднага след съекипника си), но в квалификацията имаше твърде много проблеми според собственото му обяснение.
– В Q1 излязох с по-меките гуми, когато повечето пилоти не го сториха. В Q2 предната част бе прекалено нестабилна, така че направихме някои напасвания за последния сегмент. На финала усетих, че температурите падат и смятам, че просто излязох на трасето прекалено късно – коментира англичанинът.
Той обаче също като Хамилтън заяви, че състезателното темпо на МР4-27 е на ниво.
– Няма да е лесно да загреем предните гуми, ако утре е студено, но поне това не е нещо необичайно за мен. Това е положението и се надявам на добра надпревара от пети на грида. Целта ни ще е да гоним победа, което няма да е лесно. Най-изненадващото присъствие в челото е това на Камуи [Кобаяши], а той изглежда има чудесна скорост в дълги серии от обиколки – допълни Дженсън.
Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че нивата на сцепление са били особено непредсказуеми по време на квалификацията – до необичайно висока степен.
– По време на Q3 температурите на въздуха и на асфалта паднаха бързо при появата на облаци в небето. Нико [Розберг] вече бе направил страхотен тур и бе недосегаем. Дженсън излезе доста по-късно и откри, че трасето е с далеч по-ниско сцепление, отколкото на по-ранните етапи от сесията. Неизбежният резултат бе по-бавна от очакваното обиколка – добави Уитмарш.