Междинен спад или дългосрочна криза? Това е въпросът, който почти всички хора следящи Формула 1 си задават относно формата на Ред Бул в началото на този сезон. Трудностите на шампионите изненадват много специалисти, но явно не толкова трикратния световен шампион Джеки Стюърт. За него Ферари е разочарованието на старта, въпреки спечелената в Малайзия победа. Силната форма на Макларън не го изненадва, нито слабостите в Ред Бул. Защото след всяко силно представяне рано или късно следват трудности.
„Това, че Ред Бул изпитват известни затруднения, определено не ме изненадва“, обяснява Стюърт. „Когато спечелиш две поредни години титлата, с един и същи пилот, с едни и същи бонуси за отбора, с едни и същи тържества след всяка победа – в крайна сметка глада за успехи поне леко намалява. Може би те ще се съвземат все пак, а може би не. Все още не знаем.“
Най-голямата изненада за британеца определено е слабата форма на Ферари. Въпреки това той е впечатлен от представянето на Алонсо, който сензационно води след първите две състезания.
„Алонсо е може би най-добрият пилот в падока в момента що се отнася до опит, знания и възможности.“
Интересна подробност спомената от Стюърт: според официалните сведения договорът на испанеца с Ферари е до 2016 г. „но самият той ми спомена, че контрактът му изтича в края на 2017 г.“
Въпреки топлите думи за Алонсо, шотландецът продължава да критикува италианците, може би с пълно право.
„Не мога да си представя, как отбор с подобни финансови възможности, с толкова персонал и технически възможности, може да има проблеми с влизането в топ 10 на квалификацията. През миналата година си мислех: ОК, понякога се случва да допуснеш грешка, както бе в случая с корелацията между аеро тунела и представянето на пистата. Но смятах, че с подобни средства ще се справят значително по-добре тази година, особено при положение, че забраниха елемент, в който Ферари имаха изоставане.“