Ферари пое сериозен риск при разработването на F2012 и до момента изглежда, че този риск няма да се оправдае. С радикални промени в конструкцията „червените“ се опитаха да затворят дистанцията между тях и Ред Бул, но след 12-те дни на предсезонните тестове Скудерията продължава да гадае, кои са правилните решения. В последният ден от изпитанията в Барселона болидът на екипа излезе с аеродинамична боя, което означаваше, че все още инженерите и аеродинамиците не разбират напълно работата на аеро потоците при новата кола. Останалите бяха свършили тази задача още в първите тестове на Херес.
Като резултат от всичко това, колата на Скудерията е доста „нервна“, особено при излизането от завоите и работи добре само в много малък „прозорец“ от време. Така при бързи квалификационни обиколки болидът изглежда конкурентен, но при дългите излизания на пистата даваните времена са непостоянни и падащи доста бързо. Като резултат от всичките тези проблеми, нервността в екипа се увеличи значително. Нещо, което се усеща и от тим шефът Стефано Доменикали, който не крие, че изпитва сериозно напрежение върху себе си.
„Чувствам сериозен стрес, но така и трябва да бъде“, обясни Доменикали преди заминаването за Австралия. „Аз съм човекът, който трябва да даде максимално добри предпоставки на работниците си, за да може те да свършат добре своята работа. Аз не правя дизайна на колата. Наясно съм с отговорностите си. Чувствам напрежението, но също така чувствам подкрепата на целия екип и на президента.
Няма никаква паника. Но сме наясно със ситуацията в момента. Изправихме се срещу проблемите, без да се оправдаваме и лъжем, защото прозрачността е много важна.“
Това е интересно мнение, защото въпреки прозрачността, на пилотите бе забранено да дават интервюта при последните тестове в Барселона. Със сигурност напрежението е по-сериозно, отколкото биха признали шефовете на отбора. Все пак Доменикали обяснява проблемите със започналото преди две години преструкториране.
„През 2010 г. за нас започна нова техническа ера. В областите като симулации и стратегии направихме пълни реорганизации. По отношение на аеродинамиката пък не сме там, където бихме желали да бъдем. Трудно е да се намерят правилните хора, но всички работим на пълни обороти.“
Италианецът обясни още, че използваната на Херес изпускателна система не е напълно отхвърлена. Тя не даде очакваните резултати, но през май на Муджело се очаква опитите за развитието й да продължат.
Като цяло Доменикали е убеден, че Ферари скоро ще намери отново пътя към върха. От собствен опит той обаче знае, колко трудно може да е това.
„Дори от ерата Шумахер знаем, колко трудно е да се достигне върха. Но Ферари отново ще е шампион, защото всички предспоставки за това са на лице.“