Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маруся-Върджин регистрират 41 млн. евро загуба

Маруся-Върджин регистрират 41 млн. евро загуба

33
0
Буут,Върджин,Маруся

Отборът на Маруся-Върджин е загубил повече от 41 млн. евро през последните 14 месеца според официално съобщение на компанията-майка Manor HoldCo. Загубата се дължи най-вече на инвестицията от 20,6 млн. евро. в CFD (Computational-Fluid-Dynamic) симулатор. От екипа решиха да заложат на подобен симулатор, вместо на изграждането на аеротунел.

За разлика от всички останали отбори във Формула 1, Маруся-Върджин реши да се концентрира изцяло върху развитието на колата посредством CFD. Тази стратегия за сега обаче се оказва провал. Отборът не е спечелил точки през този сезон и завърши на последно място в класирането в последните две години.

Сметките на Manor HoldCo бяха в просрочие четири месеца преди да бъдат оправени в края на ноември. Няколко дни преди това британската UK Business Authority Companies House заплаши фирмата със съд, ако финансовата документация не бъде оправена. Засегнати бяха Дарил Йълс, управителен директор на Lloyds-Bank, притежаващ миноритарен дял от Маруся-Върджин и Адрей Чеглаков, инвеститорът от страна на руския автомобилен производител Маруся, притежаващ контрола над отбора.

Сметките на отбора показаха една доста неприветлива картина за екипа. Оборотът, включващ парите получавани от спонсорски договори и от наградния фонд, възлиза на 35,2 млн. евро. – около пет пъти по-малко от този на топ отборите.

Разходите са 73,7 млн. евро. Най-големият клон от тези разходи е плащанията към WR Technology за CFD симулатора, фирмата на бившия технически директор Ник Уирт. Той бе уволнен от отбора през юни. В официалното съобщение се казва, че собствените изследвания и развития са забавени умишлено от групата за напред в бъдещето.

Отборът е задлъжнял, за да финансира тези изследвания и развития. Голяма част от тези пари вероятно са дошли от Lloyds. Чистите дългове на отбора са малко над 41 млн. евро, но пари продължават да постъпват благодарение на Маруся, които са подсигурили следващите 12 месеца. Целта на руския автопроизводител е ясна: да бъде постигнато място на подиума в премиерата на състезанието в Русия през 2014 г. Тогава трябва да се проведе първото Гран при на страната в Сочи.