Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Венецуелски конгресмен заплашва Уилямс заради договора с PDVSA

Венецуелски конгресмен заплашва Уилямс заради договора с PDVSA

55
0
Пастор Малдонадо

Венецуелският конгресмен Карлос Рамос, който поиска спонсорския договор между Уилямс и PDVSA и не го получи, очевидно няма намерение да остави на мира отбора от Формула 1. Политикът постави под въпрос парите, давани от петролната компания на екипа, тъй като страната му не била уведомена и нямала контрол върху случващото се, а фирмата е държавна собственост. В ново писмо до Гроув той посочва, че PDVSA е с най-голям принос за фискалните приходи на Венецуела и бюджетът й трябва да бъде одобряван от конгреса.

Затова и веднъж в годината се получава подробен доклад за разходите на PDVSA поради една много важна причина: спечелените от бизнеса пари принадлежат и поддържат страната. Спонсорирането на отбор от Формула 1 съвсем определено не е приоритет за компания, която не получава НИКАКВО търговско облагодетелстване от подобни капризни разходи – продължава Рамос. – Имайте предвид, че PDVSA не е комерсиален бранд и не продава нищо на потребителите си чрез марката, която се намира на няколко места върху състезателните ви автомобили.

Конгресменът поставя под въпрос финансовото състояние на тима и е категоричен, че затрудненията на отбора не са приемливо обяснение за договора.

Това не е причина 28 милиона венецуелци да плащат сметките, за да помагат на Уилямс да оцелее. Разбирам защо бихте взели пари от всекиго, но за мен е невъзможно да обясня на сънародниците си по каква причина пилеем пари за тима ви. А фактът, че всичко това се върши от правителство, което се нарича социалистическо, съсипа по-голямата част от частния сектор в страната ми и демонизира капиталистическите практики, е дори още по-иронично и озадачаващо – се допълва в изложението.

Рамос не е съгласен с обяснението на Уилямс, че не предоставят договора заради поверителност и заплашва да предприеме допълнителни мерки, ако отборът не му съдейства:

Докато не бъде доказано обратното, ще продължим да смятаме, че има основание за подозрения за нередовни плащания по този разрушителен контракт, тъй като те са редовно срещани в почти всички договори на администрацията на Чавес.

Писмото идва в деня, след като Уилямс потвърдиха Пастор Малдонадо за свой пилот и през 2012 г. Състезателят бе сигурен титуляр именно заради спонсорските пари на PDVSA. В ексклузивно интервю за списание ClubS1 (май, 138 брой) той призна, че по политически убеждения е социалист и даде допълнителни подробности за развитието на кариерата си:

– След първата ми година в тези серии (италианската Формула Рено) започнахме да осъзнаваме с какъв потенциал разполагам и започнахме да търсим държавна подкрепа, като направихме проект „Формула 1“, план за достигане до Гран при. Компании се включиха като спонсори за 2003-а и когато имахме успех, а през 2004 и 2005 г. регистрирахме сериозно увеличение в средствата. В крайна сметка изпълнихме целта си. Най-голямата петролна компания в родината ми PDVSA създаде дори нещо като Ред Бул училище. Бяхме 5-6 състезатели, всички от Венецуела, и получихме подкрепа за участие в различни серии. Така в крайна сметка сега съм тук.

Твърди се, че действията на конгресмен Рамос са продиктувани от вътрешнополитически игри във Венецуела. Засега не е ясно дали това може да доведе до реални неприятности за Уилямс и коментар от отбора няма.