Шампионът във Формула 2 за 2011 г. Мирко Бортолоти получи специална награда за титлата си – тест във Формула 1. 21-годишният италианец кара за Уилямс в последния ден на тестовете за млади пилоти в Абу Даби и след това сподели впечатленията си от тренировките.
– Как беше тестът ти с Уилямс?
– Всичко бе ново за мен; колата, пистата – имаше много за учене. Отборът имаше няколко цели, така че не се фокусирах единствено върху бързи времена за обиколка, но и върху подготовка за 2012 г. Изпълнихме програмата и следобед се съсредоточихме върху подобряване на представянето. Беше интересен ден за мен. Наистина ми хареса да съм там и съм щастлив от свършената работа.
– Какви са впечатленията ти от FW33 и как се сравнява с предишни твои тестове в F1?
– Трудно е да сравня автомобил от 2011 г. с други болиди, които съм карал (Ферари и Торо Росо – б.а.), но определено е стъпка напред и трябваше да свикна. Тази кола има неща като KERS, гумите са нови, а това отнема време за адаптация, както и непознатата конфигурация.
– Доволен ли си от цялостното представяне?
– Да, много доволен. Всичко премина чудесно и отборът бе удовлетворен от обратната информация, която подадох при изпитанията на новите части за 2012 г. Към края на следобеда сложихме нови гуми и опитахме да направим няколко бързи времена, но спиране на сесията ни попречи, като това бе разочароващо. В крайна сметка бях седми и нямаше драми, цялостното темпо бе окуражаващо.
– Как беше крачката от F2 към F1?
– Формула 1 е стъпка нагоре от която и категория да идваш, не само F2. Няма значение какви коли си карал преди това, F1 си е F1! Освен това не е съвсем различно нещо, а по скоро естествено надграждане и свикване с повече мощност, прилепяне и т.н. от тези, с които си свикнал.
– Какво е да караш за тим с историята на Уилямс?
– Честно казано, не мислех за това, докато карах колата! Голяма чест е да работиш с който и да е от екипите, защото всичките са добри и знаят какво правят. Страхотно изживяване и невероятен ден.
– Много неща ли научи?
– Научих много от инженерите как най-добре да управлявам автомобила. Освен това попълних сериозно познанията си за анализа на данни, а разговорите с моя инженер ми показаха какво може да е бъдещето ми.
– Като стана дума за бъдещето, имаш ли вече представа къде ще се състезаваш през 2012 г.?
– Първо ще си почина! Що се отнася до следващия сезон, то е твърде рано да кажа. Надяваме се да постигнем добър резултат, но ще трябва да изчакаме и да видим. Би било невероятно да се състезавам в F1, това е сигурно!