Всъщност Сам Майкъл трябваше да започне работата си при своя нов работодател едва на първи март следващата година. От Уилямс обаче явно са решили да направят компромис за своя бивш технически директор. Защото както бе съобщено от Аутоспорт още вчера (1 ноември) Майкъл е започнал работата си в Уокинг.
Австралиецът дойде в Уилямс през 2001 г. и през 2004 г. замени Патрик Хед като технически директор на екипа. Под негово ръководство обаче традиционно силния екип не успя да постигне особени успехи и след раздялата си с BMW тръгна стремглаво надолу.
В следствие на слабите резултати от Уилямс си направиха равносметка и Майкъл бе освободен от екипа, като последното му състезание бе в Сингапур.
Австралиецът още тогава не криеше надеждите си, че бившият му отбор няма да спъва кариерата му. Въпреки че подписа с дългогодишния противник Макларън.
„Ако успея да направя поне едно състезание през този сезон с Макларън, със сигурност ще имам много по-добър поглед върху отбора и начина на работа“, обясни Майкъл. „Така догодина в Мелбърн си мисля, че ще бъда напълно готов и това със сигурност ще е от помощ.“
Ако от Уилямс не се бяха съгласили за предварителното освобождаване на своя бивш служител, 40-годишният инженер щеше да започне работа в Макларън едва на 1 март 2012 г. Това щеше да е едва две седмици преди първото за сезона състезание в Мелбърн. Сега Майкъл ще има дори две състезания, Абу Даби и Бразилия, в които да навлезе в атмосферата, начина на работа и детайлите на екипа от Уокинг.
Радостта на новия спортен директор е голяма.
„Много се радвам от преминаването си в Макларън“, обясни Майкъл в първия си работен ден. „Това за мен е ново предизвикателство, а екипа има една много добра група от инженери, солидни експерти като Пади Лоу, Нийл Оутли и Тим Гос. Да се включа към тази група е важно за мен. Мисля, че може и да съм последното парченце от пъзела, което да спомогне Макларън отново да се завърне на върха, като шампион.“