Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 4 извода след първите 4 дни тестове на Каталуня

4 извода след първите 4 дни тестове на Каталуня

60
0

Завършиха първите 4 дни от тестовете на отборите от Формула 1 на пистата Каталуня. Отборите изпробваха новите си болиди с много по-широки гуми и крила, като някои, като Мерцедес и Ферари, постигнаха много добри резултати, а други, като Макларън, бяха далеч от очакванията. В първия и третия ден от изпитанията най-бързи бяха Хамилтън и Ботас от Мерцедес, а във втория и 4-ия – Райконен с Ферари. Ето и 4 важни извода след първите изпитания в Барселона.

 

1. Мерцедес отново са направили много добра кола 

С големите промени в правилата в спорта за новия сезон се смяташе, че съотношението на силите може да се промени сериозно и шампионите от Мерцедес да изостанат. Изглежда обаче Сребърните стрели отново са направили много бърза кола и ще са в битката за победите и титлите. Валтери Ботас постигна най-доброто време за всички дни – 1:19.705 мин с гумите ултрасофт, а той и съотборникът му Хамилтън почти нямаха технически проблеми, като навъртяха цели 2593 км. Мнозина са убедени, че тимът далеч не е разкрил пълния потенциал на колата си и има още много какво да се очаква от Мерцедес като скорост.

 

2. Във Ферари са по-бързи от очакваното 

По всеобщо мнение във Ферари показа по-добра скорост в изпитанията, отколкото се очакваше. С напускането на техническия директор Джеймс Алисън и появата на информации в италианските медии, че новата кола изостава значително от тази на Мерцедес и има несъответствие между данните от CFD изследвания и въздушния тунел, очакванията бяха в Маранело отново да не са на ниво. Райконен обаче бе с най-доброто време в два от дните на изпитанията, а болидът на Скудерията изглеждаше най-стабилен в някои от бързите завои на трасето. Фетел бе с второ време за всички дни, като изостана с 0.247 сек от Ботас с гумите софт. А това предполага по-добра скорост от Мерцедес при използване на по-меки гуми.

 

3. Макларън-Хонда пак не са си написали домашното 

След разочароващите 2 сезона през 2015 и 2016 г. всички фенове на Макларън се надяваха, че най-после през тази година в Уокинг и Сакура ще създадат конкурентноспособен пакет, който да изведе тима отново в челото. Изглежда обаче това отново няма да се случи. Още в първия ден от тестовете се оказа, че има проблем с масления резервоар, а след това и с двигателя с вътрешно горене, който загуби мощност. За третия и 4-ия ден нещата бяха пооправени, но като скорост Алонсо и Вандоорн бяха далеч (2-3 секунди на обиколка) от топвремената на пилотите на Мерцедес и Ферари. 

 

4. В Уилямс загубиха много ценно време за изпитания 

Друг тим, който претърпя разочарование на тестовете, бе този на Уилямс. Заради грешките на новия пилот Ланс Строл, екипът от Гроув загуби напрактика 2 дена за тестове от общо 4. А това е много сериозно изоставане спрямо конкуренцията. И то означава, че в оставащите 4 дни от 7 до 10 март трябва да се изпробва както издръжливостта на колата, така и вече нейната истинска скорост. И Строл няма право на повече грешки. В тази връзка бившият технически директор на тима Пат Саймъндс се оказа прав, прогнозирайки,  че канадецът ще прави грешки.