Един от екипите в F1 e бил предупреден от ФИА да промени системата си на предното окачване след проверката на комисарите вчера на пистата край Барселона. Не се уточнява за кой тим става дума, но федерацията отново е предупредила тимовете окачването да се използва само по предназначение, а не като система, подпомагаща аеродинамиката. Твърди се, че тимът, който е бил посъветван да промени системата си на предно окачване, е бил Ред Бул.
Заедно с Мерцедес, „биковете“ ползват от 2016 г. система с допълнително прехвърляне на течност към третия амортисьор на предната ос, която на практика позволява да се променя твърдостта и скоростта на реакция на амортисьора в зависимост от натоварването. Казано по-просто, всичко работи така, че колата да остава с почти постоянно отстояние от пистата при остро спиране, ускорение и т.н. Това пък помага на аеродинамиката, защото обтичането от въздуха е с желаните от конструкторите параметри.
ФИА специално е напомнила на екипите 5 важни принципа, на които трябва да съответстват колите. Те, най-грубо обобщени, звучат така:
– Не може да има система, която да диктува промяна в поведението и реакциите на шасито.
– Не може да има връзка между промяната във височината на шасито и работата на спирачната или кормилната уредба.
– Не може да има система, която само да променя височината на шасито.
– Не може да има свързаност между натоварването и тежки елементи от окачването.
– Не може да се съхранява енергия за забавено разгръщане или който и да е друг тип система, която ще доведе до несиметричен отговор в работата на колата спрямо натоварването на колелата.
Работата по окачванията бе определена от Рос Браун, който вече е част от ръководството на спорта, като чудесен пример за това как шампионатът може да поеме в неправилна посока с изхарчването на страшно много пари без това да има значение за зрителите.