Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Маса най-бърз на изсъхващия Силвърстоун

Маса най-бърз на изсъхващия Силвърстоун

44
0
Ред Бул

Фелипе Маса с Ферари записа най-добро време във втората тренировка преди Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун, като изпревари с цели 0,777 сек втория Нико Розберг (Мерцедес). Камуи Кобаяши със Заубер е с трето време, на повече от 1,4 сек, а зад него се класираха пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън, които направиха едва по 6 обиколки за 90 минути. Те изчакаха до самия край на сесията, когато пистата доста поизсъхна и бяха възможни по бързи турове.

Колегите им от Ред Бул пък завъртяха по-рано своите проби от по няколко тура и Марк Уебър остана с 14-о време, докато лидерът в първенството Себастиан Фетел е едва 18-и.

Лидерите ползваха само по един комплект гуми днес след обяд, за да имат възможност за избор на стратегия в хода на уикенда, в който броят на интермедиите е ограничен на 4 комплекта, а екстремно мокрите са 3.

Тренировката стартира в дъжд, който започна да се излива отново над Силвърстоун по обяд след няколко плахи опита на слънцето да изгрее.

В лошото време в първите десетина минути само Тимо Глок (Върджин) излезе на пистата, както и пилотите на Торо Росо.

След това за проба на трасето се появи и Кобаяши за проверка на своя Заубер, който механиците успяха да поправят след тежкия удар в сутрешната тренировка.

Останалите стояха в боксовете през цялата първа половина на тренировката и изчакваха подобряване на времето, без да изразходват ограничения брой гуми.

43 минути преди края най-после отново на трасето се появи отново Хайме Алгерсуари, отново със същия комплект мокри гуми, с които започна тренировката. Слънце огря пистата и един след друг пилотите започнаха да напускат пита, но асфалтът бе още под вода.

В последните минути фаворитите все пак трябваше да излязат за допълнителни проби, предимно на новите елементи по автомобилите. Фелипе Маса например сложи новото задно крило на Ферари само в последната си серия от обиколки сутринта. В Макларън пък преди обяд Бътън работи по баланса и управляемостта на предната част, а Хамилтън – по новото задно крило и по-ефективна система DRS. След като сутринта Себастиан Фетел бе с аеробоя, за да изследва потоците в задната част след промяната в правилата, следобед работата трябваше да продължи.

Пилотите на Мерцедес също излязоха на трасето, докато колегите им от Ред Бул, Макларън и Ферари все така стояха в боксовете.

Марк Уебър и Фернандо Алонсо напуснаха пита все пак двайсетина минути преди края, като австралиецът бе директно с интермедии (повечето коли още бяха с гуми за екстремно мокро) и записа 4-ти резултат още в първия си тур. В следващия оглави класирането с 1:53.537 мин, а бе забавен в трафик. Алонсо също бе с интермедии, прескачайки използването на гуми за екстремно мокро, които използва сутринта. Испанецът обаче се отказа от бърз тур и се прибра в пита. 15 минути преди края Михаел Шумахер използва нов комплект гуми за екстремно мокро и бе по-бърз от Уебър с 0,5 сек, рискувайки да остане само с 2 чифта нови гуми за мокро до края на уикенда. Австралиецът обаче вдигна още скоростта, а изсъхващата писта ставаше по-добра за него и отново записа ново най-добро време – 1:52.587 мин.

В последните 10 минути най-после на пистата излязоха и пилотите на Макларън. След кратък престой в бокса пък, без да сменя гумите си интермедия, Алонсо отново се върна на трасето и бе много близо до Уебър, но темпото на Хамилтън (също с чифт интермедии) бе още по-добро. Бътън бе с новото задно крило и интермедии и рязко вдигна темпото, но загуби много време в последния сектор. В това време класирането бе оглавено от Нико Розберг с Мерцедес, който също като съотборника си използва още едни нови гуми, но от типа интермедия, а в последните секунди Маса бе още по-бърз и излезе начело, ползвайки същия тип. Трети се нереди Кобаяши, а традиционно силен на мокрото шести остана Адриан Сутил с Форс Индия.