Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще спънат ли реално Ред Бул ограниченията за дифузьорите

Ще спънат ли реално Ред Бул ограниченията за дифузьорите

96
0
Себастиан Фетел

Големи са очакванията, че с ограничаване обдухването на дифузьорите от изгорелите газове (при отнемане на газта) през следващия уикенд на Силвърстоун предимството на Ред Бул и Себастиан Фетел в тазгодишното първенство ще се намали.

Оставям настрана решението подобна промяна в правилата да се направи за деветия кръг от първенството. Не ми се иска да пресмятам и възможността да станем свидетели на един от най-драматичните обрати в историята на спорта (ако Фетел загуби и ще сме станали свидетели на нещо легендарно като спечелването на титлата от Джеймс Хънт през 1976 г. при изоставане от 35 точки (или 97 в сегашната система) от Ники Лауда).

По-скоро ми се ще да допълня с нещо предположенията какво ще се случи.

Съдейки по видяното във Валенсия, отговорът не е много позитивен за противниците на Фетел. Ограничаването на възможността да се сменят картите за управление на двигателя между квалификацията и състезанието не се отрази особено на шампиона в Испания.

Кристиан Хорнер с усмивка каза, че всъщност Ред Бул никога не са използвали прекалено агресивни режими в събота, по-различни от тези в неделя и не вижда защо изобщо хората са смятали, че това ще спре неговия тим. Според злите езици тимът от Милтън Кийнс не ползва подобно агресивно настройване на мотора, защото се страхува от крехкостта на своята кола, но е факт, че Фетел си остана най-бързия пилот и в двата дни.

Да, разликата между него и преследвачите (реално само от Ферари) се намали и както Алонсо каза – ако в първите състезания този сезон червените изоставаха с 1,5 сек, сега дистанцията бе около 0,6-0,8 сек, но причина за това доближаване всъщност не бе забавянето на Ред Бул, а фактът, че както Доменикали отбеляза в неделя, аеротунелът на Ферари вече работи по-добре (на 80% от капацитета си), новите детайли вече не са сбъркани както бе в предишните 2-3 месеца.

В същото време обаче се оказа, че Макларън изостана, а характерът на пистата е доста близък до този в Монреал – дълги прави и остри завои.

Факт е, че високите температури на асфалта и специфичната конструкция на колата им този път доведоха до малко по-високо износване на гумите, но много специалисти са на мнение, че всъщност тимът от Уокинг бе по-засегнат от забраната за смяна на картите, отколкото Ред Бул.

В последните месеци точно Макларън използва най-активно обдухването на дифузьора си с изгорели газове, за да създава притискане. При това при тях става дума за така нареченото горещо обдухване, при което има и горене, а при Ред Бул то е студено!

Цялата тема е специално разгледана в новия брой на списанието ни (ClubS1, 140, юли) и няма да се спирам на нея, само ще отбележа, че ако Ред Бул миналия сезон печелеха по 0,3 сек на обиколка, сега Макларън стигнаха до 0,7.

Думите на Люис Хамилтън, че шампионатът почти е приключил, бяха очаквано бързо коригирани, но истината е, че англичанинът бе наистина отчаян във Валенсия.

Ред Бул RB7 създава невероятна сила на натиск особено в бързите завои, а такива на Силвърстоун има доста и дори и да не използва обдухване от дифузьорите в зоните за спиране, ще има почти сигурно отлична скорост в бързия първи сектор.

Надеждата за конкуренцията е, че в последната трета част на трасето, ако няма обдухване по-високата конструкция на задната част, колата на Нюи може и да не е така добра и именно в тази зона е шансът за успех.

Ферари готви нов под, нови дифузьори, ново задно окачване, което най-после да се справи добре с твърдите гуми, които ще бъдат използвани отново и таи надежда, че това ще компенсира липсващите 0,6 сек до Ред Бул.

Алонсо тества всичко във вторник в симулатора.

В същото време обаче италианците получиха предимство в последните 4 състезания и с използването агресивно на обдухването, което представиха за първи път в Истанбул.

Макларън също ще имат нов под, ново задно крило (при което DRS трябва да работи по-ефективно) и всичко това трябва да компенсира всъщност именно забраната за обдухването на дифузьорите при отнемане на газта.

Ако има тим, който със сигурност е облагодетелстван от ограничаването на обдухването, то това е Мерцедес (колата им е друга тема в новия ни брой), но едва ли това ще им позволи да се борят за победата.

Е, разбира се, кой знае, във Формула 1 всичко се случва… понякога.