Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Асканели: Пилотите ни не извличат максимума от болидите

Асканели: Пилотите ни не извличат максимума от болидите

61
0
Себастиен Буеми

Техническият директор на Торо Росо Джорджо Асканели обобщава развитието на сезона във Формула 1 за отбора и представянето на Хайме Алгерсуари и Себастиен Буеми досега в интервю, разпространено от пресофиса на тима.

– Пет класирания в точките от осем състезания, последните три дори последователни – какво е обобщението за представянето през сезона досега?

– Вярвам, че в по отношение на всички аспекти, определящи който и да е отбор във Формула 1, ние сме на ниво, очаквано от деветия по сила отбор. Целта ни за 2011 г. обаче е да сме осми при конструкторите, а в момента дори сме на седма позиция в класирането. Можем да сме доволни от това, макар че ще ни е трудно да поддържаме същото ниво на представяне и през останалата част от сезона. Фактът, че сме седми, не означава, че вървим по-добре спрямо плановете си – ние свършихме много неща както трябва, но това място дължим и на грешки от страна на съперниците.

– Отстрани изглежда, че екипът се справя далеч по-добре в надпреварите, отколкото в квалификациите. Защо се получава така?

– Начинът, по който се развиват уикендите ни, може да кара хората да ни мислят за идиоти в събота вечер и за гении денонощие по-късно! Съществува наистина разлика между представянето в квалификации и състезания. Тя се дължи отчасти на технически причини, но съществува и простият факт, че съвсем съзнателно посвещаваме повече време на подготовка за надпреварата. Другият фактор е – без неуважение към пилотите ни – че състезателите не извличат максимума от автомобила, когато гумите са в оптимален работен режим в квалификационен тур.

– Как се справят отборът през втората година, когато отговаря за цялата конструкция на болида?

– Лично за мен настоящата кола е третата, която съм създавал едновременно от двете страни на Ламанша. Първите две бяха с Ферари по време, когато технологиите – интернет, компютри, бази данни, сателитни връзки – не бяха толкова напреднали, колкото са днес. В наши дни системата работи далеч по-добре в сравнение с миналото, а в Торо Росо се научихме как да я задействаме. Нещата обаче все още са сравнително нови за нас и затова изкарваме доста време в проверки на инструменти, аеротунела, CFD-приложенията и т.н. Напредваме чудесно по този показател, макар че все още има накъсвания в процеса на преход от теория към реалност. Във Валенсия например имахме нова конфигурация на болида и след първата тренировка останахме изненадани от получените резултати. Петъкът ни беше зает с анализа на данни, защото в такива случаи трябва да се разбере дали разликата се дължи на некоректно измерване или има някакви физически причини за нея. В конкретната ситуация имаше точно такива причини, но внимателните прегледи помогнаха да постигнем по-добра форма и вярвам, че това ще продължи и в следващия кръг на Силвърстоун.

– Това означава ли, че можем да очакваме силно представяне и в Гран при на Великобритания?

– Трудно е да се каже, защото не сме в синхрон с мнозинството британски екипи: ние въведохме повечето си новости още във Валенсия, докато те ще имат различни компоненти за Силвърстоун. Това имаше известно влияние върху факта, че Хайме успя да финишира толкова много места по-напред спрямо стартовата си позиция. Представянето на Себастиен също бе добро, макар и не по толкова очевиден начин, тъй като открихме, че в автомобила му е имало голям отломък от друга кола, причинил значителна загуба на аеропритискане за половината дистанция. Въпреки това той напредна с четири места до финала, карайки със стратегия с три бокса като мнозинството болиди. Резултатът на Хайме се дължеше в известна степен и на само двете му спирания в бокса.

– Силвърстоун е първата от няколко бързи писти, на които аеродинамиката е много важна. Ще пасне ли на Торо Росо?

– Не съм съвсем сигурен, но се надявам. Вече изиграхме две основни ръце по отношение развитието на колата, докато (както вече споменах) английските отбори ще вложат огромни усилия точно в надпреварата там. А когато човек с пистолет срещне такъв с пушка, този с пистолета е мъртъв! Затова трябва да сме много умни и да извлечем максимума от пакета.

– Ще продължи ли развитието на STR6?

– Наближаваме онзи момент в годината, когато трябва да започнем да обръщаме внимание на колата за 2012 г. За STR6 обаче има още някои нови неща, които предстоят да бъдат внедрени: малко за Силвърстоун и малко за следващите стартове. В Италия ще има промени, просто защото Монца е уникално трасе, на което сме длъжни да обърнем внимание. След това фокусът ни ще се прехвърли изцяло върху STR7, в противен случай догодина просто няма да имаме кола.