Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари отиват във Валенсия с модифицирано задно окачване

Ферари отиват във Валенсия с модифицирано задно окачване

50
0
бокс,окачване,пит,Ферари

Гран при на Европа бележи началото на особено важна поредица надпревари за Ферари – в Маранело трябва да решат още преди лятната ваканция (започваща на 1 август след старта в Унгария) дали да продължават да се борят и развиват тазгодишния F150° Italia или да се съсредоточат направо върху болида за догодина.

От Скудерията признават открито, че ще се откажат от 2011 г., ако в следващите четири състезания не постигнат добри резултати. Ред Бул не показват признаци на слабост, а и разликата в точките вече е доста сериозна. Две от тях обаче са ключови, твърдят Ферари – тези в Англия и Германия, защото на Силвърстоун и Нюрбургринг аеродинамиката отново ще има ключова роля. Усилията на инженерите в базата на екипа бяха съсредоточени именно върху този аспект на колата, резултатите все още не са напълно ясни, а именно от тях ще завиди втората половина на сезона за Ферари.

Направихме доста сериозен прогрес през последните месеци и вярвам, че той стана видим в последните стартове – заяви главният конструктор на екипа Никола Томбазис. – Надяваме се тази тенденция да продължи. В Монако и Канада най-после бяхме сред сериозните претенденти за победа, въпреки че в крайна сметка резултат от това нямаше. Оказахме се конкурентоспособни заради два фактора. На първо място бяха характеристиките на двете писти – те паснаха на колата ни. Второто нещо бе гореспоменатото развитие на автомобилите.

Трасето във Валенсия също е улично и макар да е по-различно от тези в Монте Карло и Канада, има достатъчно общи черти с тях, за да кара Ферари да вярват, че и там ще имат достатъчно скорост. За там, разкри още Томбазис, болидите ще са с модифицирано задно окачване, което вече бе тествано на тренировките на пистата Жил Вилньов в колата на Фернандо Алонсо.

Другото неизвестно (както за нас, така и за останалите екипи) ще са гумите. Конкретно нашият екип все още изучава поведението им с окачването на F150° Italia – последната разработка е именно опит да напаснем автомобила си към тях. Плановете ни са по-агресивна работа за предстоящите стартове с това окачване, тъй като в Канада само проверихме дали резултатите от симулациите ще съвпаднат с тези от пистата – допълни инженерът.

И докато нещата за Валенсия поне на хартия изглеждат добре, то на Силвърстоун Ферари по принцип не са сред най-силните отбори, призна Томбазис.

В Барселона, която прилича на английската писта, се видя, че въобще не бяхме на ниво. Ето защо за Силвърстоун имаме сериозно количество нови решения – множество промени, чиято цел е значително подобрение в поведението на автомобила. Надявам се това да е достатъчно, но ще се наложи да изчакаме и да видим какво точно ще стане. Вярно е, че много хора в този спорт вярват, че той е центъра на вселената и всичко се върти около Формула 1. Никой обаче не бива да живее в изкуствена изолация – моята родина Гърция например преживява точно сега безкрайно труден и критичен период, борейки се с невероятна криза. И въпреки очевидните разлики, аз лично виждам аналогия между ситуацията там и автомобилния спорт, защото и в двата случая пътят напред е хората да останат обединени. Във Ферари в момента всички са невероятно мотивирани и работят много здраво. По цял свят има разочаровани от представянето ни тифози, а ние сме твърдо решени да променим това, защото и на всеки човек в отбора и фабриката не му харесва изоставането. Духът през последните няколко седмици е на уникална решимост – бе категоричен на финала Томбазис.