В една крайно необичайна надпревара в Канада, включваща 6 излизания на кола за сигурност, двучасова пауза заради пороен дъжд, две зони за използване на DRS и финал повече от 4 часа след старта, екипът на Уилямс успя да прибави още точки към актива си благодарение деветото място на Рубенс Барикело.
Техническият директор на тима Сам Майкъл обобщава състезанието за отбора от Гроув.
– Рубенс спечели още точки за Уилямс, какво е обобщението за представянето на FW33 на пистата Жил Вилньов?
– Направихме прогрес в правилната посока през изминалия уикенд, особено по отношение развитието на обдухвания си дифузьор.
– Какво бе поведението на аеродинамичните подобрения?
– Имахме нови дифузьор, спирачни апарати и дефлектори в Канада. Освен това разполагахме с модифицирано предно крило, въпреки че не го използвахме за квалификацията и състезанието, тъй като характеристиките му не пасват на трасето в Монреал.
– Дъждът в неделя бе предвиден от метеоролозите. Настроихте ли колите с оглед на очаквания валеж, въпреки че квалификацията се проведе на суха писта?
– Да, реглажите и на двата болида бяха направени с оглед на времето.
– Какво бе поведението на мокрите гуми и интермедиите в надпреварата?
– Държаха се наистина чудесно като износване.
– Имаше два часа пауза заради пороя. Какви промени направихте по автомобилите в този период и каква бе работата на пилотите?
– Успяхме да поправим само някои повреди от удари, тъй като правилата не позволяват други промени.
– Колко ефективни бяха двете зони за използване на DRS, след като трасето изсъхна в края на състезанието?
– Трудно е да се направи точна преценка точно по този показател, тъй като представянето на гумите имаше по-голямо значение за изпреварванията. Определено не е лошо да има две зони и съм сигурен, че ще бъде изпробвано и в бъдеще.
– Идва Валенсия – какви са очакванията за Гран при на Европа?
– Имаме още някои подобрения за дифузьора, а целта остава да сме в топ 10 и в квалификацията, и в състезанието.