Тъжна вест помрачи почивката на Фелипе Маса между надпреварите в Австралия и Малайзия от Формула 1 – близък на пилота на Ферари състезател загина миналия уикенд.
– Преди всичко искам да изразя огромната си тъга от смъртта на Густаво Сондерман, загинал при трагичен инцидент миналата неделя на Интерлагос по време на състезание с пикапи. Познавах го добре, бащите ни са приятели. Чувствам голяма болка от загубата и мислите ми са с него и семейството му в този толкова труден момент – обясни бразилецът.
Животът за Маса обаче продължи и той вече е в Куала Лумпур. Пилотът се възползва от стартовете извън Европа, за да изкара възможно най-много време със семейството си, тъй като след Гран при на Китай ще остане в Европа за по-голямата част от шампионата.
– Поддържах обичайната връзка с инженерите ни в Маранело, така че знам какви промени мога да очаквам от автомобила ни, когато седна в кокпита в петък. В Малайзия все още ще има въпроси, неполучили отговор, тъй като Мелбърн и Сепанг нямат почти нищо общо. Асфалтът на Албърт парк не е много абразивен, температурите са значително по-ниски, част от трасето е по улиците и т.н. На Сепанг е страшно горещо, пистата си е мислена като конфигурация за състезания, има сериозни високоскоростни секции, бързи завои и множество смени на посоката. Разликата от физическа гледна точка също е видима: управлението на Албърт парк е лесно и в края на надпреварата си свеж; в Малайзия направо отслабваш и като цяло е далеч по-изтощително. Поради всички тези причини очаквам различно представяне и от отбора, и от колата – заяви Фелипе.
Той, както и колегите му, не знае в момента къде точно ще може да използва системата на задното крило. Според него оптималният вариант е ФИА да разреши използването й и на двете дълги прави на Сепанг, тъй като това ще увеличи шансовете за изпреварвания и съответно ще направи състезанието по-интересно.
– Трябва да се търси баланс между помощ за задминавания и превръщането им в нещо прекалено лесно. Неизбежно е също така да се сблъскаме с обичайните порои в някакъв момент от следобедите, а това също ще е интересно. Досега съм карал само един ден с мокрите гуми на Пирели, и то на Херес през февруари, а това не е достатъчно – допълни бразилецът.
Що се отнася до справянето с жегата, то Маса е изпробвал куп различни варианти през годините досега, включително да накисне овърола си в студена вода преди старта.
– Каквото и да правиш обаче, надпреварата е тежка. При това не само високите температури на въздуха – и влажността е изключително неприятна. В Бахрейн например сме карали на близо 40 градуса, но дори не се изпотих там. Влажността носи страданието в Малайзия, губиш течности, а това влияе на силата и на концентрацията. Поне изкараното в Бразилия време ще е полезно, тъй като този път и там беше горещо – обясни Фелипе.