Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 На Сепанг трябва да ползваме задното крило и на двете прави, смята...

На Сепанг трябва да ползваме задното крило и на двете прави, смята Маса

64
0
Фелипе Маса
Фелипе Маса; снимка: Ферари

Тъжна вест помрачи почивката на Фелипе Маса между надпреварите в Австралия и Малайзия от Формула 1 – близък на пилота на Ферари състезател загина миналия уикенд.

Преди всичко искам да изразя огромната си тъга от смъртта на Густаво Сондерман, загинал при трагичен инцидент миналата неделя на Интерлагос по време на състезание с пикапи. Познавах го добре, бащите ни са приятели. Чувствам голяма болка от загубата и мислите ми са с него и семейството му в този толкова труден момент – обясни бразилецът.

Животът за Маса обаче продължи и той вече е в Куала Лумпур. Пилотът се възползва от стартовете извън Европа, за да изкара възможно най-много време със семейството си, тъй като след Гран при на Китай ще остане в Европа за по-голямата част от шампионата.

Поддържах обичайната връзка с инженерите ни в Маранело, така че знам какви промени мога да очаквам от автомобила ни, когато седна в кокпита в петък. В Малайзия все още ще има въпроси, неполучили отговор, тъй като Мелбърн и Сепанг нямат почти нищо общо. Асфалтът на Албърт парк не е много абразивен, температурите са значително по-ниски, част от трасето е по улиците и т.н. На Сепанг е страшно горещо, пистата си е мислена като конфигурация за състезания, има сериозни високоскоростни секции, бързи завои и множество смени на посоката. Разликата от физическа гледна точка също е видима: управлението на Албърт парк е лесно и в края на надпреварата си свеж; в Малайзия направо отслабваш и като цяло е далеч по-изтощително. Поради всички тези причини очаквам различно представяне и от отбора, и от колата – заяви Фелипе.

Той, както и колегите му, не знае в момента къде точно ще може да използва системата на задното крило. Според него оптималният вариант е ФИА да разреши използването й и на двете дълги прави на Сепанг, тъй като това ще увеличи шансовете за изпреварвания и съответно ще направи състезанието по-интересно.

Трябва да се търси баланс между помощ за задминавания и превръщането им в нещо прекалено лесно. Неизбежно е също така да се сблъскаме с обичайните порои в някакъв момент от следобедите, а това също ще е интересно. Досега съм карал само един ден с мокрите гуми на Пирели, и то на Херес през февруари, а това не е достатъчно – допълни бразилецът.

Що се отнася до справянето с жегата, то Маса е изпробвал куп различни варианти през годините досега, включително да накисне овърола си в студена вода преди старта.

Каквото и да правиш обаче, надпреварата е тежка. При това не само високите температури на въздуха – и влажността е изключително неприятна. В Бахрейн например сме карали на близо 40 градуса, но дори не се изпотих там. Влажността носи страданието в Малайзия, губиш течности, а това влияе на силата и на концентрацията. Поне изкараното в Бразилия време ще е полезно, тъй като този път и там беше горещо – обясни Фелипе.