Отложеният старт на сезон 2011 г. е изиграл основна роля за развитието на Макларън МР4-26 и превръщането на колата от изоставаща в тестовете в по-слаба единствено от Ред Бул на Албърт парк, убеден е Дженсън Бътън. Световният шампион за 2009 г. във Формула 1 бе изключително доволен още от първите свободни тренировки в Мелбърн от подобрените аеропритискане и скорост на автомобила, като заяви, че е изключително удовлетворяващо и да можеш да направиш толкова обиколки, колкото искаш, без да получиш някаква повреда.
– Преди около две седмици мислехме, че сме с темпото на Форс Индия, но на практика в квалификацията бяхме с две секунди по-бързи от тях. Напредъкът е огромен – призна англичанинът, който остана шести в Австралия след наказание за пресичане на шикан. – Като се види какво е представянето на болида в първия старт и се обърне поглед назад, то ситуацията е крайно впечатляваща. Досега не бях виждал такова нещо. А сега всички в отбора са положително настроени, атмосферата е чудесна, защото знаем, че това е само началото. С новата изпускателна система можем да направим още подобрения – допълни той.
Способността на Макларън да се възстановяват от лош старт стана добре известна през последните години, но стъпката наистина е забележителна, тъй като в предходни години отнемаше повече време колата да тръгне. В случая с МР4-26 екстремният дизайн на изпускателната система създаваше най-вече грижи и почти никакво предимство, така че в отбора предпочетоха по-конвенционална версия. Това се оказа правилен ход и Макларън се озоваха пред Ферари и Мерцедес, а приключиха зимните тестове с най-малко километри от всички отбори.