Макларън МР4-26 не е лош като конструкция автомобил и притежава сериозен потенциал, който трябва да се отключи, твърди шефът на отбора от Уокинг Мартин Уитмарш дни преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Австралия.
– Имахме някои особено креативни идеи, някои от които можеше да проработят по впечатляващ начин. В същото време обаче трябваше да са достатъчно издръжливи, за да изкарат състезателна дистанция, а честно казано някои от решенията ни не бяха такива. Затова решихме да направим малко отстъпление – призна англичанинът.
Уитмарш – както и всички останали негови колеги – не се наема в началото на сезона да преценява конкурентоспособността както на собствения си екип, така и на тези на съперниците.
– Аз лично не бях доволен от представянето на колата ни по време на тестовете, но вярвам, че въвеждаме определени промени, чиято цел е да подобрят скоростта на болида със секунда спрямо темпото в предсезонните тренировки. Иначе трябва да наваксаме повече от една секунда с комплекта модификации, предвидени за австралийската Гран при. Ще сме с напълно нови под и изпускателна система. Има още куп различни компоненти, но хората ще ги видят в Австралия. Бих казал, че конструкцията ще е по-опростена спрямо досегашната. Мисля, че специално в изпускателните системи се стигна до крайност при някои болиди. Ние също имахме някои особено крайни решения, но те като че ли не бяха достатъчно добри и според мен предимствата им не отговаряха на сложността на дизайна им – разясни Мартин.
МР4-26 бе може би най-радикално различният болид от всички нови автомобили за 2011 г., но остана с най-малко километри в тестовете след поредица различни проблеми. Грижите струваха прекалено много време на екипа, така че по-нататъшни рискове с конструкцията не бяха оптималното решение. Въпреки това в Макларън бяха наясно, че трябва да променят нещо, ако искат да се състезават в челото на колоната в Мелбърн.