Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кий: Задните гуми са с по-добро поведение от очакваното

Кий: Задните гуми са с по-добро поведение от очакваното

38
0
Серхио Перес

Зимните тестове приключиха и отборът на Заубер вече се подготвя за пътуването към Австралия, където на 27 март ще се проведе първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. Техническият директор на швейцарския екип Джеймс Кий се връща към подготовката и разкрива очакванията на тима след 5841 км, покрити от Заубер C30-Ферари през 15-те дни изпитания.

– Колко добре е подготвен отборът за сезон 2011 г.?

– Според мен сме на прилично ниво, тъй като успяхме да свършим доста работа по време на четирите теста. Имаше много неща за учене с новите гуми, както и с KERS, задното крило, аеродинамиката на колата (която всъщност приключихме окончателно в Барселона миналата седмица). Отборът и пилотите положиха сериозни усилия да разберат поведението на гумите, на автомобила с тях. Състезателите допринесоха много за напредъка в тази област, както и за насоките на развитие.

– Какви са впечатленията по отношение на издръжливостта?

– Като цяло беше на добро ниво. Имаше само един повтарящ се проблем, както и някои други по-дребни грижи, изскачащи така или иначе по време на тестове. Но нищо, с което да не можем да се справим. В основата си автомобилът е здрави и няма да има нужда от големи промени в конструкцията или промени в определени области.

– Какво е мнението за представянето на С30?

– Много е трудно да се прецени представянето, защото то зависи най-вече от конкуренцията. Мисля, че ние бяха наистина честни в подхода си към тестовете – карахме с малко количество гориво само два дни в Барселона, но това ни даде малко по-ясна идея за скоростта на болида. Изглежда има доста отбори с близко темпо, но определено не е лесно да се прецени. Смятам, че сме удовлетворени от направения прогрес в някои конкретни аспекти спрямо миналогодишната кола. Добрата новина е, че подобренията, въведени за последните проби в Барселона и първия старт от сезона, изглежда работят според очакванията ни за тях. Важното е да продължаваме да работим здраво, за да излизат следващите нови елементи възможно най-бързо. Имаме планирани сериозни неща, някои от които трябва да са готови още за второто състезание.

– Как бихте описали характеристиките на новите гуми Пирели и влиянието им върху предстоящите състезателни стратегии?

– Характеристиките са доста различни спрямо от онези, с които бяхме свикнали при предишния доставчик. Гумите със сигурност ще изискват значително повече внимание в дългите серии обиколки и според мен това ще е жизненоважно в състезателни условия. Има различни подходи. Трябва да видим как ще се развиват надпреварите с конкретните стратегии в първите кръгове, за да разберем как да оптимизираме действията си. Задните гуми са малко по-силни, отколкото първоначално бяхме преценили. Това е позитивно, защото при първите тестове изглеждаха доста зле. В много аспекти очакваните характеристики са налице, балансът на автомобила ни с тях – също. Поведението им вече е установено. Сцеплението в първа обиколка по принцип е доста добро, но след това трябва много да се внимава при управлението. Добре е, че има наистина ясна разлика между двата типа смеси, а това не бе така през последните години.

– Ще стане ли работата на екипа в бокса още по-важна?

– Сега ще има по-сложни стратегии. Ще има повече питстопове и хората в бокса ще са под по-голямо напрежение – не само да са колкото се може по-бързи, но и реакциите им трябва да са максимално прецизни в случай на нужда или възможност. Смяната на гуми ще стане по-критичен елемент в състезанията спрямо предходни сезони. За инженерите на питуола стратегическите решения ще са далеч по-малко предсказуеми. Сигурен съм, че ще научим много неща в тази посока и как да се справяме с конкретни ситуации в рамките на първите няколко старта.

– Какво е впечатлението от Серхио Перес – той е дебютант този сезон?

– Серхио се разви много добре в тези четири теста. Като се има предвид откъде тръгна във Валенсия в началото на февруари и как приключиха последните му изпитания само шест седмици по-късно, се вижда, че направи огромен прогрес. Научи безумно много неща, обратната му информация се подобряваше с всеки изминал ден в колата, увереността му в кокпита нарасна. Справи се на ниво при симулациите на квалификация и състезание в последните тренировки в Барселона. За първи път кара болида с малко гориво и нови гуми, а използва възможностите си прекрасно, ставайки все по-бърз и по-бърз. На старта на сезона обаче ще е подложен на съвсем различно напрежение. Досега работата му е добра и нямаме търпение да го видим как ще се справи в реална надпревара.

– Как се справя Камуи Кобаяши с новата си роля в отбора?

– Много добре и професионално. Играе проактивна роля и помага за развитието на колата, давайки ни прекрасна перспектива от гледна точка на пилота за моментната ни позиция. Има още малко да се потруди върху работата си с гумите, защото бе свикнал с предишните. Серхио не е карал с тях и вероятно това е причината за малко по-бавната адаптация на каралия през 2010 г. Камуи. Но ние сме наясно още от миналия сезон, че можем да разчитаме на него и в тестове, и в състезания – удоволствие е да се работи с Кобаяши.