Около месец преди началото на сезона във Формула 1 Камуи Кобаяши поглежда към миналото и след това напред, към бъдещето. 24-годишният пилот на Заубер говори още за новите гуми и правила в Гран при.
– Успя ли да изпробваш всички типове и смеси на Пирели?
– Да, изпитах всичко налично до момента. Това включва гумите за мокро, макар че карах с тях не в идеални условия – трасето не бе достатъчно наводнено. По принцип бих предпочел интермедии в подобна ситуация, но исках да науча нещо и за типа за мокра писта.
– Каква е най-голямата разлика в конструкцията спрямо предишните гуми?
– Преди всичко трябва да кажа, че Пирели са свършили добра работа за много кратък период от време. Резултатът са гуми, които са различни в почти всеки един аспект в сравнение с предишните [на Бриджстоун]. Сцеплението е по-ниско, не издържат дълго, ако ги повредиш, представянето им пада драматично и може да си с до 5 секунди по-бавен на обиколка. Тези характеристики са били търсени – те ще допринесат за повече спирания в бокса и за по-интересни надпревари.
– За планирания предварително тест в Бахрейн се очакваха значително по-високи температури спрямо тези в Барселона. Каква е разликата в това отношение от гледна точка на пилота?
– По-високите температури на асфалта определено допринасят за огромна разлика. Така че опитът в такива условия със сигурност ще ни липсва в Мелбърн. Но ситуацията е една и съща за всички, така че трябва да се подготвим възможно най-добре, като обмислим внимателно възможните си реакции в зависимост от случващото се.
– Доста се говори за повишението изисквания към състезатели заради въвеждането на нови системи – връщането на KERS и подвижното задно крило. Какво е твоето мнение по този въпрос?
– Най-важният въпрос е как може да подобриш времето си за обиколка с тези системи. Това е задачата ни и използващите ги добре състезатели ще имат предимство спрямо неуспяващите да извлекат максимална ефективност. Става дума за концентрация, така е. Аз определено мога да се справя. Що се отнася до приказките – е, ние сме автомобилни пилоти и оплакванията понякога са част от работата.
– Вярваш ли, че сега наистина ще има много повече изпреварвания?
– Предполагам, поне засега. Но не вярвам KERS да помогне кой знае колко, тъй като почти всички разполагат със системата. Остава задното крило и не съм сигурен, че идеята за разлика спрямо колата отпред от секунда ще проработи.
– Ти имаш талант по отношение на задминаванията. Той по-малко значение ли ще има сега?
– Може би да, особено ако изпреварванията наистина станат много по-лесни за всички. Но не бива да се тревожим за това, защото всичко е част от правилата.
– Междувременно опозна новия си съотборник Серхио Перес. Как се чувстваш в новата си роля на по-опитния пилот?
– Лично аз се чувствам добре. Трябва да използвам опита си възможно най-добре, да работя по автомобила, това е най-важно. В сравнение с един дебютант цял сезон зад гърба ти е голямо предимство. Наясно съм какво му е на Серхио – не е никак лесно, трябва му време. По време на тестовете има такова и това е добре. Ще стане по-сложно по време на първите състезателни уикенди. Тренировките са ограничени и много бързо трябва да превключваш от една сесия към друга, от квалификацията към състезанието. Всеки новак трябва да се справи с това.
– Ще има ли нови части за Заубер С30 в Барселона [за последните изпитания]?
– Да, ще има някои нови елементи. Това ще са част от компонентите в началния пакет за развитие, като почти всичките са свързани с аеродинамиката. Нямам търпение да тествам с тях. Последните зимни проби винаги са нещо много специално, като болидите са най-близки до тези, които ще се появят за първия старт, а и всички се стараят да разберат къде се намират в колоната [като скорост]. Преценките може да са погрешни, но пък е вълнуващо!