Екипът на Ред Бул направи сериозно впечатление с появата си във Формула 1, но измина сериозен път преди да се превърне в реален претендент за титла. Този сезон обаче „биковете“ разполагат с най-бързия болид и се борят упорито за спечелването на първа корона в историята си, въпреки някои спънки. Намеренията им да стигнат дотук бяха ясни още в самото начало – зимата на 2004-2005 г., редом с идеята да раздвижат спорта, взимащ се от време на време прекалено сериозно.
В Гран при на Унгария, последната надпревара преди лятната ваканция във Формула 1, Ред Бул отбелязаха своето състезание №100 и това ни дава повод да се върнем назад в историята на този забележителен екип с поредица от няколко материали. Първият от тях бе публикуван в списанието ни в края на 2004 г. и разказва за началото.
Ден преди да изтече крайният срок за подаване на заявките за участие в следващия сезон на Формула 1 австрийската компания за енергийни напитки Ред Бул обяви, че купува тима на Ягуар Рейсинг и ще участва в шампионата със собственото си име. Новината бе колкото очаквана, толкова и значима.
Прочутият собственик на Ред Бул Дитрих Матешиц най-после ще има възможността да изгради собствен тим, след като години наред спонсорираше Заубер, Ероуз и самия Ягуар. Той отдавна мечтае да вкара американец във Формула 1 и изгради цяла школа, за да го намери. Вероятно и това ще стане, но в близко бъдеще. Засега сигурно ще запази сънародника си Кристиян Клийн и ще ангажира протежето си от Формула 3000 Витантонио Лиуци, който направи много силно впечатление през 2004 г.
Матешиц пристигна засмян на тестовете на тима си в Барселона и с удоволствие позира именно с Тонио Лиуци.
Матешиц запази и досегашния топмениджмънт на Ягуар, който наистина свърши чудесна работа през последните месеци с много по-свит бюджет отколкото когато начело бяха Ники Лауда, Боби Рейхъл, Тони Пърнел. Момчетата се справиха прекрасно и логично Матешиц ги запазва засега в отбора. Те го заслужаваха и защото вече са готови с междинна версия на колата за 2005 г., която на практика участва в последните състезания и сега ще имат възможност да я развиват.
– Самият аз няма да имам никакви функции в тима – заяви босът в Барселона.
Матешиц плати символичната сума от $1 млн. за тима, който Форд обяви за продан през септември, но вече започна да изплаща и заплатите на служителите, както и други задължения, в размер на около още 21 млн. лири. Ред Бул пое задължение за участие в F1 в следващите три години и наистина ще е интересно какво ще се случи през тях като се има предвид историята на компанията и самия Матешиц.
Приказката за „червените бикове“ е като тази за Пепеляшка – Дитрих Матешиц създава напитка, с която едва ли някой подозира, че иска да стане един от богатите хора в Австрия и Европа.
– През 1987 г. мотото ни беше: няма пазар за Ред Бул, но ние ще създадем такъв – обича да казва Матешиц.
(следва продължение)