Голяма част от екипите се готвят в утрешните тренировки за Гран при на Турция да използват напълно нови или усъвършенствани системи за обдухване на задното крило, показа бърз поглед из боксовете на пистата край Истанбул. Вече всички в падока за краткост обозначават въпросните системи с термина F-duct.
Напълно нови разработки ще изпитат отборите на Ред Бул и Форс Индия. И от двата тима потвърдиха, че са готови с новите детайли.
Ферари и Заубер пък ще имат усъвършенствани системи като при Скудерията пилотът вече ще има влияние върху потока към задното крило, така както е при пионерите в тази област – Макларън. Според отлично информирани италиански колеги обаче в F10 струята ще се влияе от ръцете на пилота. Системата би трябвало да помогне за повишаване още скоростта на Ферари, които се готвят да отпразнуват славно своята Гран при №800.
Системата на Мерцедес също ще бъде усъвършенствана като в Барселона в началото на месеца екипът използва устройство, насочващо въздух от предния край на крилото в зоната между двата елемента. Колите на Михаел Шумахер и Нико Розберг ще бъдат и с новата конфигурация на окачването с удължено разстояние между осите.
В бокса на Рено механиците пък монтираха нови аеродинамични елементи върху автомобилите – в задната част на пода, за да подобрят скоростта на колата в по-скоростните завои, след като в Монако се видя, че в бавните сектори механичните елементи са много добри.