Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вандоорн описа новия Макларън като „много готин, футуристичен и агресивен”

Вандоорн описа новия Макларън като „много готин, футуристичен и агресивен”

45
0

Щофел Вандоорн описа новия автомобил на Макларън като „много готин, футуристичен и агресивен”.

Белгийският пилот ще дебютира през 2017 г. като титуляр на тима от Уокинг. Автомобилите за следващия сезон ще са значително по-различни от досегашните заради променените технически правила.

„Видях колата на компютърен екран. Беше само 3D модел, но е доста различна в сравнение със сегашните автомобили. Изглежда много готин, футуристичен автомобил – особено с по-широките гуми и по-голямото задно крило. Освен това е много агресивен, ако се гледа CG модела откъм задната част”, сподели Вандоорн.

„Смятам, че автомобилите догодина ще са малко по-трудни за управление, защото аеродинамиката и новите гуми би трябвало да ги направят с няколко секунди по-бързи на обиколка. Карането ще е физически по-трудно, така че ще работя с треньора си. Ще направим няколко зимни тренировъчни лагера, за да съм максимално подготвен за първите тренировки.”

„Все още не знаем колко трудно ще е карането на нови болиди. Но когато всички са в една и съща ситуация, отделният пилот може да донесе търсената разлика (в представянето). По-голямото предизвикателство ще е да тренирам врата си. А и без значение колко си се упражнявал през зимата, винаги си скапан в края на първия ден зад волана след коледната ваканция.”

Мненията за това колко по-бързи ще са болидите от Формула 1 през 2017 г. варират от 2 до 5 секунди.

„Всъщност не знаем точно колко по-бързи ще бъдат (колите)”, обясни в ексклузивно интервю за ClubS1 техническият шеф на Форс Индия Анди Грийн (публикувано в брой 199 на списанието). „Спрямо настоящите – може би с 2 до 3 секунди, като след това разликата ще се увеличи на 3-4 до края на сезона. Гумите ще дават предимство, но са доста големи и ще забавят автомобилите на правите. Максималните скорости ще намалеят, така че си понасяме наказанието на челното съпротивление въпреки значителното повишаване нивото на аеродинамично притискане. При такива промени в правилата на някои писти ще има големи промени във времената за обиколка, на други разликите няма да са чак толкова големи. Високоскоростните трасета ще са сериозно предизвикателство. Монца например е толкова далеч напред във времето, че дори не мислим по основни реглажи за там, а те няма да са лесни. За съжаление пак ще има отделни спецификации за там. Иска ми се да сложат шикан по средата на онази права!”

Техническият директор на Рено Ник Честър пък описа пред ClubS1 очакванията за физическите натоварвания върху състезателите: „Ще има по-сериозни странични и надлъжни сили, вратовете на пилотите ще са подложени на по-голям натиск. Чисто като управление на системите няма да е толкова зле, но физически ще е по-трудно да се кара. Вероятно наказанието за допусната грешка ще е по-сериозно, тъй като ще се движат по-бързо. Сигурно ще е по-трудно да се стигат границите. Но в интерес на истината очаквам до края на зимните тестове и първата надпревара пилотите да са свикнали с всичко това. Що се отнася до изпреварванията, според мен ще са поне по-опростени, но ситуацията ще е подобна на сегашната, защото ще е по-трудно да следваш съперник в завоите заради гуми и променената аеродинамика, която ще води до по-голяма турбулентна опашка.”