Пистата в Шанхай е наистина впечатляваща. Инфраструктурата е изумителна, сградите са огромни, има много пространство, но когато управляваш колата всичко това се слива встрани.
Трасето е технично и на него е необходима автомобил с компромисни настройки, за да е бърз и в бавните, и в бързите секции. Добрата скорост на правите също е важна заедно със стабилността при спиране. Затова и е толкова трудно да се намерят идеалните реглажи, налага се да се направи компромис с аеродинамичния баланс. Повечето екипи предпочитат болидите да са с повече аероприлепяне и жертват скоростта на правите.
Началото на обиколката е истинско техническо предизвикателство, защото се прави почти пълна окръжност. Според мен е сложно, тъй като завоят е много дълъг, постепенно се стеснява и връхната точка не се вижда. Заради дължината на кривата непрекъснато трябва да се внимава колко спираш и колко газ подаваш, за да запазиш възможно най-висока скорост. Предната част се дестабилизира и е много вероятно да отвориш прекалено много завоя, а това те изкарва извън състезателната линия за следващия.
На пистата има няколко високоскоростни криви – като тези в седми и осми завой. Те са изключително близо и преходът помежду им е много малък. Траекторията на движение зависи от това доколко предницата е стабилна.
11 и 12 са нискоскоростни завои, като излизането от втория не е лесно. Нужно е ранно подаване на газ, защото се влиза в кривата на 13-и и от там – на дългата обратна права. В 12-и трябва да се внимава да не избяга задната част, в 13-и – предната, а това обикновено влияе негативно на темпото на правата. В колата понякога имаш усещането, че точно този участък (дълъг над километър – б.р.) никога няма да свърши, но пък моментът е подходящ за промяна на настройки от волана или разговори по радиото.
Свитият завой 14 е чудесна възможност за изпреварвания – там се спира най-много в рамките на целия тур. Винаги опитваш да натиснеш спирачките възможно най-късно, но трябва да внимаваш да не си блокираш колелата, тъй като така се губи време. Труден завой е от гледна точка откриването на правилната точка за спиране.
Последният, 16-и завой, може лесно да се обърка. И тук трябва да се ускори рано, но точно по средата има малка неравност, която прави преминаването сложно.