Българския пилот Владимир Арабаджиев приключи първата тридневна сесия тестове на пистата Пол Рикар. Това е първата серия от тестове на пилотите за сезона в GP2 Основни серии. В тях българинът трябва да се сработи с отбора на Колони и да привикне към новия за него болид – Далара GP2/08. Първия ден на тестовете започна с гъста мъгла и пилотите успяха да завъртят бързи обиколки само в след обяд.
Вторият ден времето бе отлично за тестове и времената паднаха с над 3 сек. За съжаление на Арабаджиев и съотборника му Алберто Валерио имаха проблеми с двигателя. Въпреки трудното начало Арабаджиев показа солидно темпо и записа 15-то време на 0.7 сек. от лидера Пастор Малдонадо и само на 0.4 сек. от най-бързият новак и бивш съотборник във Формула Мастър – Йозеф Крал. Темпото на българина бе на десета от съотборника му Валерио, за който това ще е 3 сезон в GP2 Основни серии. Както и през първия ден, Пастор Малдонадо бе най-бързия пилот на пистата, следван плътно от Дани Клос, бивш тест пилот на Уйлямс Ф1.
В третия ден условията в началото на деня не бяха добри и пилотите караха на нова конфигурация на пистата Пол Рикар. Арабаджиев записа време на 1.3 сек. от доминиращия Пастор Малдонадо, но това бе достатъчно само за предпоследно място в класирането пред Хо-Пин Тунг, тест пилот на Рено Ф1.
Венецуелеца Малдонадо доминира и в трите дни, като най-близките му конкуренти се меняха постоянно. Шампиона във Формула Мастър от миналата година, Фабио Леймер бе 19-ти във втория ден, а в третия ден записа 3-то време. Никола Тод трябва да е доволен от представянето на Малдонадо, който се очертава като твърд фаворит за титлата пред друг пилот на Тод и част от програмата на Ферари – Жул Бианки.
Следващия тест на пилотите ще бъде на пистата Барселона от 7-ми до 9-ти Април, месец преди първото им състезание на същата писта за ГП на Испания.
Болида който се използва в GP2 Основни серии (Далара GP2/08) е по-нова версия от този в Азиатските серии (Далара GP2/05). Новият болид разполага с повече мощност (580 к.с. с/у 620 к.с.), по-прецизна и чувствителна аеродинамика, както и карбонови спирачки които се доближат възможно най-много до Ф1. В следствие на всичко това, пилотите трябва да бъдат много по-внимателни и прецизни в управлението на болида, заради чувствителната аеродинамиката. Привикването към новия модел карбонови спирачки обикновено се оказва най-трудно за новите пилоти.
Резултати зимни тестове GP2, Пол Рикар 2А, ден 2-ри:
Позиция | Пилот | Отбор | Време | Обиколки |
1 | Pastor Maldonado | Rapax | 1:09.769 | 28 |
2 | Dani Clos | Racing Engineering | 1:09.876 | 43 |
3 | Josef Kral | Super Nova | 1:10.045 | 37 |
4 | Oliver Turvey | iSport | 1:10.082 | 30 |
5 | Ho-Pin Tung | DAMS | 1:10.160 | 46 |
6 | Sam Bird | ART | 1:10.164 | 38 |
7 | Davide Valsecchi | iSport | 1:10.185 | 27 |
8 | Jerome dAmbrosio | DAMS | 1:10.256 | 43 |
9 | Jules Bianchi | ART | 1:10.264 | 43 |
10 | Luiz Razia | Rapax | 1:10.276 | 31 |
11 | Adrian Zaugg | Trident | 1:10.305 | 52 |
12 | Giedo Van der Garde | Addax | 1:10.326 | 39 |
13 | Alberto Valerio | Coloni | 1:10.414 | 34 |
14 | Johnny Cecotto | Trident | 1:10.423 | 17 |
15 | Vladimir Arabadzhiev | Coloni | 1:10.485 | 51 |
16 | Charles Pic | Arden | 1:10.500 | 34 |
17 | Sergio Perez | Addax | 1:10.579 | 28 |
18 | Michael Herck | DPR | 1:10.629 | 41 |
19 | Fabio Leimer | Ocean | 1:10.647 | 29 |
20 | Giacomo Ricci | DPR | 1:10.754 | 15 |
21 | Rodolfo Gonzalez | Arden | 1:10.771 | 47 |
22 | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:11.089 | 17 |
Резултати зимни тестове GP2, Пол Рикар 2D-b, ден 3-ти:
Позиция | Пилот | Отбор | Време | Обиколки |
1 | Pastor Maldonado | Rapax | 1:09.784 | 36 |
2 | Jules Bianchi | ART Grand Prix | 1:09.899 | 33 |
3 | Fabio Leimer | Ocean Racing | 1:10.022 | 42 |
4 | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:10.033 | 45 |
5 | Sam Bird | ART Grand Prix | 1:10.117 | 47 |
6 | Josef Kral | Super Nova Racing | 1:10.143 | 45 |
7 | Marcus Ericsson | Super Nova Racing | 1:10.205 | 42 |
8 | Johnny Cecotto | Trident Racing | 1:10.256 | 45 |
9 | Dani Clos | Racing Engineering | 1:10.281 | 45 |
10 | Giedo Van der Garde | Barwa Addax | 1:10.320 | 45 |
11 | Charles Pic | Arden International | 1:10.330 | 44 |
12 | Luiz Razia | Rapax | 1:10.331 | 41 |
13 | Jerome dAmbrosio | Dams | 1:10.347 | 43 |
14 | Oliver Turvey | iSport International | 1:10.375 | 42 |
15 | Adrian Zaugg | Trident Racing | 1:10.402 | 18 |
16 | Davide Valsecchi | iSport International | 1:10.452 | 31 |
17 | Max Chilton | Ocean Racing | 1:10.459 | 47 |
18 | Michael Herck | DPR | 1:10.464 | 36 |
19 | Alberto Valerio | Scuderia Coloni | 1:10.672 | 36 |
20 | Rodolfo Gonzalez | Arden International | 1:10.710 | 48 |
21 | Giacomo Ricci | DPR | 1:10.746 | 28 |
22 | Sergio Perez | Barwa Addax | 1:10.775 | 39 |
23 | Vladimir Arabadzhiev | Scuderia Coloni | 1:11.062 | 50 |
24 | Ho-Pin Tung | Dams | 1:11.106 | 37 |