Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Уитмарш обяснява за пътя до победата с кола с KERS

Уитмарш обяснява за пътя до победата с кола с KERS

45
0

Пътят от ранното развитие на Системата за регенериране на кинетична енергия (KERS) до историческа победа на кола с KERS бе доста труден за тима на Макларън. Това бе потвърдено от шефа на тима, Мартин Уитмарш.

„KERS се оказа доста по-голямо техническо предизвикателство, отколкото някой предполагаше“ – каза британецът. „Според мен постигнатото досега си е направо феноменално.“

„Да успееш да уловиш енергия и да я ползваш отново си е достатъчно трудно. Но да поставиш всичкото необходимо оборудване за постигането на това в болид от Формула 1 е истинско предизвикателство“ – обяснява Уитмарш, подчертавайки, че отборът е развил система с маса от 30 килограма, вероятно най-леката от аналозите на всички отбори.

Част от затрудненията за тима са в конструирането на достатъчно лека и просторна кола, така че да може да се постави нормално KERS: „Имайки предвид количеството енергия, която можем да съхраняваме и да използваме, теоретично KERS ни дава по 0.3 или 0.4 секунди на обиколка. Но преди това трябва да се конструира болид, който да е достатъчно лек.“

„В началото имахме проблеми с разпределението на масата при гумите, които бяха нови през този сезон“ – обяснява Уитмарш проблемите си в началото. „Беше трудно, имайки предвид инсталирането на KERS и постоянната липса на баласт. Тогава не мислех, че системата ни помага. Аеродинамично пакетът има негативно въздействие върху колата.“

„Не бяхме добре подготвени за тази година“ – допълва Уитмарш, обяснявайки, че причината за това е дългата битка от миналата година, която е изисквала много ресурси и време. „Не мисля, че се справихме достатъчно добре. Но ние тръгнахме по една технически тъмна алея, така че направихме няколко грешки и това ни коства началото на годината. И KERS е едно от предизвикателствата, което може да е допринесло.“

Но след победата в Унгария шефът на Макларън вече е убеден в предимството на технологията: „Сега няма съмнение, че KERS е предимство. Имаме минимално предимство в обиколката, като имаме и предимство при потенциално изпреварване или защита. И ако успеем да се доберем до предните редици на стартовата решетка, имаме предимство при стартиране.“

„Това бе наистина интересно техническо предизвикателство за целия тим“ – завършва Уитмарш.