Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хауг: Поемането на контрола над Макларън не е на дневен ред

Хауг: Поемането на контрола над Макларън не е на дневен ред

82
0

Всяка година в концерна Мерцедес се оценява, дали има смисъл от поемането на пълен контрол върху Макларън. Защото докато двигателите на концерна помогнаха до не малка степен на екипа на Браун да е убедителен водач в двете класирания, то шаситата произвеждани в супер модерния завод Парагон все още явно отстъпват на отборите в челото. Така че логично изниква въпроса, дали да не се поеме директно управлението на сектора, който в момента не е в състояние да даде на пилотите си конкурентно шаси.

В момента обаче това изглежда не е тема за размисъл пред борда на директорите на Мерцедес. “Това е една възможност, която обаче в момента не е актуална икономически”, разкри Норберт Хауг в рамките на уикенда на Нюрбургринг.

“Ефикасност и спестовност, това са нашите приоритети за момента.”

Така Мерцедес остава с най-много процентно участие в Макларън със своите 40%, но не и с пълен контрол върху фирмата, в която участие имат още холдинга Мумталакат с 30 %, а Рон Денис и Мансур Ожех остават с по 15%. Световната икономическа криза се отразява доста чувствително върху автомобилната промишленост. Затова се появиха мнения вътре във фирмата, че скъпото участие на Мерцедес във Формула 1 трябва да се прекрати.

Един от членовете на борда на директорите, Хелмут Лензе повдигна този въпрос официално през април. Все пак Норберт Хауг успя да убеди членовете на борда, колко е важно участието на фирмата да продължи. Ползата за фирмата е не само имиджова, но също така и по отношение на технологиите. Сегашният мотор позволи на Браун да спечели шест от осем възможни победи в състезанията до момента, а системата KERS със сигурност ще влезе един ден и в серийните автомобили.

Все пак Хауг разкрива, че при липса на успехи е нормално да има критики.

“Недосегаеми хора няма, това важи и за мен. Промяната на правилата ни засегна, но това не означава, че в Макларън са забравили, как се правят коли.”

Освен това Хауг смята, че екипът вече е показал, че знае начин да се върне на върха.

“След като през 2006 г. останахме без победа в следващите две години спечелихме 40% от състезанията и спечелихме титла. Смятам, че и този път ще успеем да се завърнем на върха.”