Тъй като от тази година влизат в сила кардинално нови аеродинамични правила, то отборите от Формула 1 намират новаторски начини, за да постигат оптимални резултати.
В Барселона тимовете показаха доста нови идеи, включително вариация на капака на двигателя тип „перка на акула” при Ред Бул и радикално новата концепция на Макларън за под на болида.
Перката на акула в новия RB5 на Марк Уебър направи най-силно впечатление, катo тя достига до задното крило. Всъщност като цяло концепцията на задните крила на колите, създадени от Ред Бул Технолъджи, е уникална.
Иначе впечатление направиха и от Макларън, които се появиха с нестандартни триъгълни сектори точно пред задните колела като част от пода на болида. Други уникални детайли могат да бъдат забелязани в ъглите на задното крило.
Доста се говори напоследък за слабото представяне на Макларън по време на тестовете, като кулминацията бе най-слабото време на Хейки Ковалайнен в понеделник. Педро де ла Роса обаче не отдаде значение на слабите резултати.
„Никой не знае какво върши” – каза испанският тестер. „Спокойни сме и планираме много промени до началото на сезона.”
„В момента правим много сравнителна работа с различни конфигурации. Това, което ни изненадва, е, че другите отбори не правят същото.”
Интересни аеродинамични интерпретации има и в дизайна на огледалата за задно виждане на BMW Заубер, Форс Индия и Ферари.