Днес Кралската банка на Шотландия (RBS) потвърди, че ще намали драстично своето спонсорство в спорта.
Най-засегнатият от това решение ще е тимът на Уилямс, който в момента се ползва със значително спонсорство от страна на борещата се с кризата финансова институция.
RBS обаче ще спази своя съществуващ договор с отбора до края на сезона през следващата година, но също както и конкурентите си от ING, няма да има реклама по време на състезанията.
Вследствие на затрудненията си от създалата се глобална рецесия говорител на RBS съобщи, че банката е съкратила разходите си с над 50% извън Формула 1 и е направила допълнителни спестявания, като е отменила рекламите си по пистите за 2010-та година.
Спонсорството на RBS за отбора на Уилямс възлиза на около 22 милиона евро на сезон.
Сър Франк Уилямс, шеф на отбора, заяви:
„RBS винаги е била чудесен партньор за този отбор и ние сме доволни, че нашето партньорство през последните четири години е спомогнало за международното развитие на банката. Благодарение на нейната подкрепа и на други наши лоялни партньори, ние сме в позиция да посрещнем благополучно предизвикателствата на предстоящите две години.”
„RBS показва страхотна отговорност към ролята, която имаме в британската икономика, като поддържаме над 500 висококвалифицирани технологични работни места в сектор, в който Англия е водеща в света. През последните 3 години Уилямс е похарчил над 100 милиона лири с 2700 британски доставчика и разбира се е важно този бизнес да продължи.”
Директорът на комуникациите в RBS Group, Андрю Маклафлин, пък каза:
“Приемаме, че в момента работим в много трудна икономическа обстановка и от октомври преразглеждаме всички наши дейности. Задължително е да реагираме на ситуацията, пред която сме изправени.”
„Уилямс бяха много отзивчиви при намирането на начини за намаляване на разходите по време на нашия договор. С това ранно изявление се надяваме да позволим на Сър Франк Уилямс и неговия отбор да планират своето бъдещо финансиране.”