Също както и съотборника си Марк Уебър и Себастиан Фетел не смята, че е нужно да брои всяка калория, която поема, както правят някои от конкурентите му в подготовката си за сезон 2009.
С въвеждането на относително тежката система KERS, която усложнява постигането на минималното общо тегло на колата и пилота, което е 605 килограма, много от пилотите се подложиха на диета, за да може с по-ниското си тегло да повишат възможностите за настройки на автомобила, като разполагат с повече допълнителен баласт, който да разполагат по различни места на шасито. Постигането на минималните 605 кг не са проблем за тимовете, които правят колите си дори доста по-леки. След това обаче те разполагат допълнителен баласт по различни части на шасито, като по този начин увеличават стабилността на колата и подобряват разпределението на масите.
Но германският вестник ‘Билд’ обяви днес, че 21-годишният Фетел, който е висок 174см, в момента тежи 64 килограма, което е с 11 по-малко от теглото на съотборника му.
Когато германецът бе запитан относно манията за отслабване преди началото на сезона, той заяви:
„Тежа 67 килограма с пълната си състезателна екипировка, а определено през зимата не съм се лишавал от нищо.”
Въпреки това, в изказване за друга медия Фетел призна, че от края на сезон 2008 досега е качил 4 килограма.
Бившият пилот в Гран При и коментатор Кристиян Данер пък изрази скептичността си относно слабеенето на пилотите в момента.
„Новите правила трябва да бъдат допълнени незабавно. Не е нормално пилотите от Ф1 да бъдат подложени на диета като ски-скачачи”,
заяви той.