Шефовете на тимове отпътуваха към Женева за срещата на ФОТА, която ще се проведе в четвъртък.
Десетте отбора планират да дискутират с Бърни Еклестън предложената система с медали, както и евентуални промени по квалификационния формат.
Всъщност обаче много по-важен елемент, който трябва да се дискутира, е намаляването на разходите, след като президентът на ФИА, Макс Мозли, заплаши, че ще наложи драконовски мерки, ако отборите не успеят сами да достигнат до добри предложения.
И тъй като Мозли продължава да заплашва със стандартните двигатели, то натискът върху ФОТА е доста голям.
„Много неща бяха променени през 2009 година, но тепърва ще се правят много промени и през 2010 и 2011 година за намаляването на разходите и за подобряването на спектакъла. Това са основните цели” – каза говорителят на Ферари, Лука Колежани.
Едно от най-радикални предложения е преминаването от настоящите 2.4-литрови V8 двигатели към нови турбо 1.8-литрови агрегати. По този начин с намаляването на разхода на гориво с 30 % може да се забрани и презареждането по време на състезание.