Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 11-и подиум за BMW

11-и подиум за BMW

39
0

Седми подиум за 2008 г. спечели Роберт Кубица в Гран при на Япония, като това бе общо 11-о качване на пилот на BMW Заубер на почетната стълбичка тази година. Тимът е трети във временното класиране при конструкторите, на 14 точки от лидерите Ферари и само на 7 от вторите в подреждането Макларън.
На старта съединителят ми малко приплъзна, заради което Ярно Трули че изпревари на правата. След това спрях твърде късно, но пък всички изпуснаха там линията, докато аз запазих някак своята траектория и след втория завой бях начело – обясни Кубица след финала. – Тогава опитах да дръпна напред, но не можах. Гумите ми се късаха и губех време най-вече в последния сектор. Натисках колкото можех, но след спиранията в бокса Фернандо Алонсо бе пред мен, а аз не можех да поддържам неговото темпо.
В края на надпреварата Кими Райконен (Ферари) подложи поляка на сериозно напрежение и неколкократно прави опити да го изпревари. Кубица обаче удържа позицията си блестящо, а когато гумите му бяха в оптимален работен режим няколко тура по-късно успя и да дръпне малко пред финландския си съперник.
Имахме някои проблеми напоследък и бяхме под натиск от някои отбори, но това второ място наистина ще повдигне морала ни – допълни Роберт.
Ник Хайдфелд от своя страна далеч не бе толкова доволен от постигнатото. Немският пилот стартира от дъното на грида – от 16-а позиция, като финишира 10-и и спечели още едно място заради наказанието на Себастиен Бурде (Торо Росо), но при всички положения така и не взе точки. Все пак Хайдфелд отново имаше добри прояви в състезанието и се надява в Шанхай и той да постигне по-добър резултат.
Въпреки всички пророчества състезанието бе вълнуващо – коментира и техническият директор на тима Вили Рампф. – Роберт бе най-добрият на старта, като успя да поведе благодарение на малко късмет и много смелост. Остана начело до първите спирания в бокса, а накрая се защити от Кими Райконен умно и честно. Това бе наистина брилянтно представяне от негова страна. Ник направи всичко възможно със стратегия с един питстоп, повече нямаше как да постигне.