Бриаторе каза, че знае защо Ферари са настояли инерционните амортисьори на Рено да се забранят, тъй като вече е наясно с характеристиките на гумите Бриджстоун.
###
Флавио Бриаторе оповести, че най-накрая разбира защо Ферари са настоявали инерционните амортисьори на Рено да бъдат забранени от ФИА, тъй като вече е наясно с характеристиките на гумите Бриджстоун.
Според италианеца специалистите в Скудерията не са могли да накарат техническото решение да заработи в тяхна полза заради размерите на предните им гуми. Това е довело до поредица събития и се е приключило със забраната на ФИА за употреба на системата от всички тимове в F1.
Странното в цялата ситуация бе, че френският тим започна да използва инерционните амортисьори в края на сезон ’05, а ФИА се сети да ги забрани почти година по-късно. Според асоциацията обаче системата действала като подвижен елемент на аеродинамиката, а това не е позволено от регламента. Решението на ФИА рефлектира неблагоприятно върху Рено, тъй като премахването на системата доведе до загуба на ценно време за обиколка.
След тестовете на Рено с новите им гуми Бриджстоун обаче Бриаторе заяви, че е напълно наясно защо се е стигнало до подобна развръзка: „Разбрахме защо забраниха инерционните ни амортисьори така внезапно по средата на сезона. Беше, защото те не са работели с гумите на Ферари Бриджстоун, тъй като техните предни гуми са твърде широки”
Всъщност, истината е, че от ФИА така и не разкриха точно каква информация е довела до решението за забрана на амортисьорите.