Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ще победи ли Ред Бул Скудерия Ферари

Ще победи ли Ред Бул Скудерия Ферари

102
0

От Иван Тенчев,

Снимки: Sutton Images Red Bull Racing

Когато през декември шефът на Ред Бул Рейсинг Кристиян Хорнер заяви, че екипът му може да победи Ферари през новия сезон, изказването бе посрещната с жлъчни коментари.

Мнозина дори не прочетоха внимателно думите на Хорнер, че това ще зависи от гумите и че ако тези на Мишлен, с които са обути неговите автомобили, са по-добри, това ще е възможно. В противен случай предимството ще е на страната на италианците. Дори и внимателно прочетено обаче, подобно самочувствие звучи преувеличено.

Но по-подробен анализ на екипа и вече тествания нов автомобил, показва, че самочувствието има своите основания.

През последната година Ред Бул събра цяло съзвездие от суперспециалисти. Новата кола RB2, която ще бъде показана официално чак в Бахрейн, бе готова всъщност веднага след тази на Тойота.

Още на 15 декември Дейвид Култард направи първите обиколки на Силвърстоун с нея, а предимството от ранното първо излизане на пистата е огромен голям плюс.

Автомобилът е дело на Марк Смит, който дълги години бе единият от двамата водещи конструктори в Рено. Негов пръв помощник е друг бивш дизайнер на французите – Роб Маршал.

Аеродинамичните изследвания са водени от небезизвестния Бен Агатангелу, а шеф на департамента по изследвания и развитие е привлечената бивша звезда във Ферари и Макларън Антон Стипинович.

Колата е изследвана в напълно обновената и супермодерна вече аеродинамична тръба в Бедфорд, която още преди години тимът на Ягуар купи от британската армия.

Така Ред Бул вече разполага с два тунела. По-малкият в завода ще трябва да помага и на братовчедите от Торо Росо, защото Минарди бе единственият тим без тръба и правеше своите изследвания при Фондметал, но все пак ще работи и за Ред Бул.

Към всичко това трябва да добавим идването на първи февруари на Ейдриън Нюи. Той може и да не е в състояние вече да промени конструкцията на RB2, но със сигурност ще помогне много за развитието на колата по време на сезона.

При това базата, изградена от Смит и екипа, изглежда съвсем не лоша.

Първите впечатления, които всички добиха от колата, бяха свързани с две неща. Тимът е възприел схемата на Рено за предното окачване, което вече е V-кил, а страничната форма е много по-извита и обтекаема с по-рано свиваща се задна част. Това е обусловено от по-късия със 100 мм двигател V8 на Ферари, чиято интеграция в болида пък започна много гладко.

През януари Марк Смит заяви, че дори е приятно изненадан от лекотата на работата с Ферари на екипа, който в продължение на години като Стюарт, след това Ягуар и сега Ред Бул работеше изключително с Косуърт.

– Имаме чудесни начални отношения с Ферари – заяви англичанинът. – Има още оперативни и стратегически елементи за изглаждане, но това е неминуемо при изграждане на нови връзки. Получихме обаче пълната информация за двигателя още през лятото, за да сме наясно с шасито и останалите системи и всичко е предварително синхронизирано.

Всички са наясно, че крилата ще се променят значително за състезанието в Бахрейн, а вероятно и в следващите надпревари, а стабилната работа на екипа, воден от опитния Дейвид Култард в тестовете, е повече от високо оценена.

На Стипинович, като експерт в електрониката, се разчита да настрои работата на мотора Ферари към гумите Мишлен. Зорките очи на Крейг Скарбъроу от Аутоспорт например забелязали, че електронният блок за …